Czarno na białym
Orlen i media. Czy chodzi tylko o biznes?
Nie ma już żadnych przeszkód, Orlen może kupić Polska Press. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na tę transakcję. Tym samym kontrolowany przez rząd koncern jeszcze w marcu stanie się właścicielem 20 regionalnych dzienników, ponad 100 lokalnych tygodników i 500 witryn internetowych. Rzecznik Praw Obywatelskich obawia się, że zależny od polityków nowy właściciel zmieni gazety w biuletyny propagandowe. Dlatego skierował w tej sprawie skargę do sądu. Wyroku jeszcze nie ma, podobnie jak wiarygodnej odpowiedzi na pytanie, po co paliwowy gigant angażuje się w media. Gigant, na którego czele stoi cenionyprzez prezesa Jarosława Kaczyńskiego i powiązany z szeregiem rozmaitych nie do końca ujawnionych interesów bohater ostatnich tygodni Daniel Obajtek. Analizy tego, co, po co i za ile kupił Orlen, dokonał Łukasz Frątczak.