Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Zrobią aleję na Bródnie. "Naturalne serce dzielnicy"

Warszawa

Plany przebudowy ulicy KondratowiczaTVN24
wideo 2/3

Dogodne wyjścia z metra do przystanków przesiadkowych, dodatkowa zieleń uliczna, więcej dróg rowerowych, nowe miejsca parkingowe - to plany zmian na ulicy Kondratowicza w związku z rozbudową II linii metra.

Na piątkowej konferencji prasowej w urzędzie dzielnicy Targówek urzędnicy przedstawili drogowe i architektoniczne plany modernizacji ulicy. Ma zostać gruntownie przebudowana.

Druga linia metra ma mieć 23 km długości i 21 stacji. Plany miasta zakładają dokończenie budowy całej II nitki wraz ze stacją techniczno–postojową Mory do 2022 roku. Na Pradze-Północ i Targówku, w ramach rozbudowy metra, powstanie łącznie sześć stacji. Dwie z nich mają być przy ul. Kondratowicza w 2021 r - przy skrzyżowaniach ze św. Wincentego i z Rembielińską.

Miejska aleja

Przedstawiona w piątek koncepcja przebudowy Kondratowicza przewiduje przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie, dzięki czemu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną. Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni zostanie wygospodarowanych ponad 200 miejsc parkingowych.

ZOBACZ SZCZEGÓŁOWĄ KONCEPCJĘ

Jak zapewniają urzędnicy, przebudowa Kondratowicza będzie wiązać się także ze zmianą jakości przestrzeni publicznej w zakresie małej architektury, zieleni i funkcji wspomagających aktywność społeczną, takich jak np. biblioteka, kawiarnia i toaleta w rejonie Parku Bródnowskiego.

Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń budowy, mające zapewnić wygodne przesiadki z metra. Stację przy Rembielińskiej przesunięto około 30 metrów na zachód, a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Natomiast stację przy św. Wincentego przesunięto na wschód o około 60 metrów. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego dotrzeć na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na Zieloną Białołękę - poinformował na konferencji członek zarządu Metra Warszawskiego Dariusz Kostaniak.

Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta
Wizualizacja nowej ulicy Kondratowicza | Urząd Miasta

"Pięć minut dla Targówka"

Zdaniem dyrektora Zarządu Dróg Miejskich Łukasza Puchalskiego budowa metra to "pięć minut dla dzielnicy Targówek". - Po kilku miesiącach dyskusji w ratuszu, pracach w ZDM, jesteśmy blisko projektu wzorcowego. Projektu, z którego wszyscy będą zadowoleni - ocenił.

Przewodnicząca komisji infrastruktury i inwestycji Rady Warszawy Iwona Wujastyk zaznaczyła, że po tym, jak Kondratowicza zostanie "zniszczona" podczas budowy II linii metra, będzie odbudowana jako ulica "z XXI wieku". Zdaniem Wujastyk to "naturalne serce dzielnicy".

- Targówek jest ważny, ulica Kondratowicza jest ważna, rozbudowa metra jest bardzo ważna, ale najważniejsi są mieszkańcy, którzy - po pierwsze - będą korzystać z komunikacji, a - po drugie - będą mieli estetyczną przestrzeń na powierzchni - stwierdziła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

TAK TERAZ WYGLĄDA ULICA KONDRATOWICZA:

Related content

BUDOWA METRA NA BRÓDNIE:

Uroczystość na budowie II linii
TVN 24

PAP/ran/mś