Będą monitorować wjazd na skrzyżowanie. Trzy nowe urządzenia w Warszawie

TVN Warszawa | Ulice

Autor:
katke/b
Źródło:
tvnwarszawa.pl, tvn24.pl
Wypadki na skrzyżowaniach zarejestrowane przez GITDGITD
wideo 2/3
GITDWypadki na skrzyżowaniach zarejestrowane przez GITD

W Warszawie pojawią się łącznie trzy nowe urządzenia, które będą kontrolować wjazd pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Chodzi o najbardziej newralgiczne miejsca, czyli - jak wyjaśnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego - te, które są zagrożone wypadkami i kolizjami.

Warszawa obok takich miast, jak Łódź, Poznań czy Szczecin zostanie zaopatrzona przez GITD w nowy system fotoradarowy. Zamontowane wkrótce urządzenia będą monitorowały wjazd pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Jak poinformował portal tvn24.pl, takie fotoradary mają pojawić się łącznie na 30 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowaniach w 18 miastach.

Gdzie nowy system w Warszawie?

Rzeczniczka GITD Monika Niżniak wskazała, że system fotoradarowy będzie kontrolować miejsca, które do tej pory nie były objęte nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących. Chodzi o skrzyżowania, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków, szczególnie tych śmiertelnych, ale też tam, gdzie kierowcy nie stosują się do ograniczeń prędkości.

W Warszawie planowane są trzy lokalizacje, gdzie staną urządzenia monitorujące wjazd pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Są to: - skrzyżowanie alei Krakowskiej z Łopuszańską, - skrzyżowanie placu Zawiszy z ulicą Towarową, - Rondo Lubomirskiego.

Mapa nowych fotoradarów - trzy lokalizacje w WarszawieGITD

GITD wyjaśnił, że urządzenia wykrywają przejazd na czerwonym świetle, śledzą tor poruszania się na skrzyżowaniu, dokumentują wykroczenie i zapisują dane potrzebne do znalezienia kierowcy. System odczytuje rejestrację pojazdu, czas i miejsce zdarzenia oraz czas, jaki upłynął od zapalenia się czerwonego światła.

Blisko szkół i infrastruktury dla pieszych

Jak wskazał inspektorat, trwa procedura przetargowa na zakup i instalację urządzeń. Nowy system ma być przekazany do użytkowania przez wykonawcę w ciągu 72 tygodni, czyli po półtora roku od podpisania umowy.

"Oceniając konieczność wprowadzenia stałej kontroli brano również pod uwagę charakter najbliższej okolicy, w tym bliskość szkół, obiektów użyteczności publicznej, infrastruktury przeznaczonej dla pieszych czy transportu zbiorowego. W przypadku braku możliwości instalacji urządzeń na skrzyżowaniach wytypowanych do objęcia kontrolą w pierwszej kolejności, CANARD opracował tzw. listę rezerwową" – wyjaśnia w komunikacie GITD.

Autor:katke/b

Źródło: tvnwarszawa.pl, tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock