Ratusz oficjalnie przedstawił objazdy zamkniętego tunelu Wisłostrady. Pierwsze zmiany czekają kierowców już w piątek w nocy. Następne w niedzielę.
- Z piątku na sobotę zostanie wprowadzony objazd w stronę Żoliborza - wyjaśnia Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora inwestycji i remontów.
Objazd w stronę Żoliborza
Kierowcy pojadą pod prąd Wybrzeżem Kościuszkowskim od skrzyżowania Wisłostrady z ul. Ludną. Przejadą koło Centrum Nauki Kopernik i Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Przed skrzyżowaniem z ul. Karową wrócą na właściwą jezdnię Wiłsotrady.
W związku z poprowadzonym przez Wybrzeże objazdem konsorcjum budujące II linię mera buduje przejazd na wysokości ulicy Jaracza. Połączy on Wybrzeże Kościuszkowskie ze starym odcinkiem Wisłostrady, biegnącym przy Centrum Nauki Kopernik.
W niedzielę przez Powiśle
Z niedzieli na poniedziałek wprowadzony zostanie objazd przez ulice Powiśla w stronę Mokotowa. Kierowcy pojadą ulicami Karową - Browarną - Topiel - Kruczkowskiego do ul. Ludnej.
Wszystkie te ulice na czas zmiany w organizacji ruchu będą jedokierunkowe.
Ciężarówki przez Siekierkowski
Po godzinie 14.00 przywrócony został ruch na moście Świętokrzyskim, jednakże obowiązuje na nim ograniczenie prędkości do 40 km/h. Korzystać z niego mogą jedynie pojazdy do 3,5 tony.
- W związku z tym objazd dla samochodów ciężarowych poprowadzony zostanie przez most Siekierkowski do Wału Miedzeszyńskiego i dalej do mostu Grota-Roweckiego - informuje Kunert.
W związku z zamknięciem tunelu
linia 185 kursuje wciąż na trasie objazdowej która prowadzi ulicami:
-w kierunku pętli URSYNÓW ZACH. od skrzyżowania Wybrzeże Kościuszkowskie/Karowa: Karowa – Dobra – Solec – Ludna – Solec i dalej swoją trasą;
- w kierunku pętli GWIAŹDZISTA od skrzyżowania Solec/Ludna: Ludna – Solec – Dobra – Nowy Zjazd – Wybrzeże Gdańskie i dalej swoją trasą;
W najbliższych dniach na objazdy zostaną skierowane też linie 166, 118, 105 i 162.
Wyciek na budowie metra
Z poniedziałku na wtorek na budowanej stacji Powiśle II linii metra, doszło do wycieku pod tunelem Wisłostrady. Do wnętrza stacji dostała się nie tylko woda gruntowa, ale też piasek. I właśnie od tego, ile piasku brakuje teraz ponad stacją zależy, jak długo potrwa zamknięcie Wisłostrady. Ten ubytek będzie bowiem trzeba uzupełnić betonem, który następnie będzie musiał jeszcze stężeć.
su/roody
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta