Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Ścieżka rowerowa w al. Solidarności? "Konieczna przebudowa ulicy"

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plAleja Solidarności do przebudowy

Na wolskim fragmencie al. Solidarności urzędnicy planują drogę rowerową. Przekonują jednak, że nie da się jej wytyczyć bez przebudowy całej ulicy. Inwestycja może się wiązać ze zwężeniem jezdni i ograniczeniem parkowania.

Na wolskim fragmencie al. Solidarności urzędnicy planują drogę rowerową. Przekonują jednak, że nie da się jej wytyczyć bez przebudowy całej ulicy. Inwestycja może się wiązać ze zwężeniem jezdni i ograniczeniem parkowania.W ostatnim czasie miejscy urzędnicy informowali o planach wytyczenia ścieżek rowerowych m.in. w al. Jana Pawła II, pomiędzy rondami ONZ i Czterdziestolatka czy na ulicy Marszałkowskiej, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do Królewskiej. Pojawiają się też sugestie, że jak najszybciej powinna powstać droga dla jednośladów w al. Solidarności.

"Zwracam się z prośbą o przyspieszenie realizacji ścieżki rowerowej wzdłuż al. Solidarności na odcinku od ul. Leszno do al. Jana Pawła II, a dalej do stacji metra Ratusz-Arsenał" – napisał w interpelacji Michał Czaykowski, miejski radny Platformy Obywatelskiej. Jak przekonuje, zgłaszali się do niego w tej sprawie mieszkańcy. I pyta, kiedy najwcześniej mogłyby rozpocząć się prace.

Jana Pawła II ze szpalerem drzew i rowerami. Nowy pomysł

W planach do 2020 roku

Co na to władze miasta? W odpowiedzi, wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, zaznacza, że budowa ścieżki pomiędzy ul. Leszno a al. Jana Pawła II jest ujęta w "Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020", czyli dokumencie określającym priorytetowe inwestycje drogowe dla jednośladów. "Ze względu na istniejące zagospodarowania pasa drogowego Al. Solidarności  nie ma obecnie możliwości budowy wydzielonej drogi dla rowerów bez znaczącej ingerencji w jezdnię (zwężenie), chodniki i zatoki parkingowe" – wyjaśnia Wojciechowicz. "Także wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni wiązałoby się prawdopodobnie z koniecznością znacznego ograniczenia parkowania oraz zwężenia jezdni" – dodaje.I podkreśla: - Niezależnie od przyjętego wariantu, konieczna będzie przebudowa całej ulicy.

Będą konsultacje?

Zdaniem wiceprezydenta projekt przebudowy powinien wykraczać poza potrzeby wynikające z budowy trasy rowerowej i "uwzględniać potrzeby pieszych i pasażerów komunikacji zbiorowej, a także wysokiej jakości przestrzeni publicznej. Realizacja projektu powinna zostać poprzedzona konsultacjami społecznymi".Ratusz uzależnia termin prac od możliwości finansowych miasta.ran/r