Razem z przejazdem zamkną Żegańską. Ponad rok utrudnień w Międzylesiu

Warszawa

Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.plNa ponad rok zamkną Żegańską

W piątek wieczorem zamknięty na zawsze zostanie przejazd kolejowy w Międzylesiu. Razem z nim - choć "tylko" na ponad rok - zamknięta zostanie Żegańska. Ulica przejdzie gruntowany remont, powstanie rondo oraz przejście podziemne. Mieszkańcy muszą liczyć się z utrudnieniami oraz zmianami w komunikacji miejskiej.

19 czerwca to bardzo ważna data dla wszystkich mieszkańców Międzylesia. Budowa tunelu pod nasypem kolejowym wejdzie wówczas w decydującą fazę.

Wieczorem zamknięty zostanie przejazd przez tory. Dopiero tydzień później zostanie otwarta tymczasowa przeprawa w Aninie.

Czytaj więcej o sprawie

Razem z przejazdem zamknięta zostanie też ulica Żegańska, między Patriotów a Pożaryskiego.

W przyszłości na wysokości urzędu dzielnicy Wawer i ulicy Dworcowej powstanie rondo i przejście podziemne. Jednak do czasu ukończenia budowy tunelu w listopadzie przyszłego roku, mieszkańcy muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu.

Zamknięty fragment Żegańskiej będzie można objechać ulicami Pożaryskiego, Kajki oraz Patriotów do przejazdu w Radości.

Zmiany w ruchu od 19 czerwca
UM Warszawa

Komunikacja na objazdach

Od 20 czerwca, linie autobusowe będą kursowały zmienionymi trasami:

115: od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/K. Szpotańskiego – ciągiem ulic: K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki i dalej swoją trasą podstawową;

119: od ronda na skrzyżowaniu ulic Lucerny/Patriotów/Widoczna ciągiem ulic: Widoczna – Błękitna – Floriana – Trakt Lubelski – wiadukt w ciągu ulic Płowiecka-B. Czecha – Sejmikowa (powrót: Kaczeńca – K. Skrzyneckiego – Powszechna – wiadukt w ciągu ulic B. Czecha-Płowiecka – Widoczna) – Wydawnicza – K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – M. Kajki – M. Pożaryskiego – Żegańska i dalej trasą obecnie obowiązującą;

305: od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/K. Szpotańskiego ciągiem ulic: K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – M. Kajki – M. Pożaryskiego – Żegańska i dalej swoją trasą podstawową.

Zmiany w komunikacji od 20 czerwca
UM Warszawa

Po 26 czerwca, gdy otworzony zostanie tymczasowy przejazd w Aninie, linie 115 i 305 nadal będą kursowały trasami zmienionymi, ale zmieni się trasa linii 119: od skrzyżowania Lucerny i Widocznej: przejazd w Aninie – K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – M. Kajki – M. Pożaryskiego do swojej trasy.

Zmiany w komunikacji po 26 czerwca
UM Warszawa

Harmonogram zmian

Po otwarciu przejazdu w Aninie, kierowcy będą mogli przejechać przez tory na wysokości ulicy Lucerny.

1 sierpnia mieszkańców czekają kolejne zmiany. Tego dnia ma zostać otwarte skrzyżowanie Zwoleńskiej i Mrówczej, które było w remoncie od lutego.

Jednak drogowcy zamkną wówczas ulicę Patriotów po zachodniej stronie torów przy skrzyżowaniu ze Zwoleńską. Przebudowa tej ulicy ma potrwać około trzech miesięcy. Zamknięty odcinek będzie można objechać ul. Mrówczą lub Szpotańskiego i Patriotów (po przejechaniu przez tory w Aninie).

Już w przyszłym roku drogowcy planują zamknięcie części ulicy Patriotów po wschodniej stronie torów, przy skrzyżowaniu z Żegańską. Te zmiany wejdą w życie w lutym i potrwają do sierpnia 2016 roku.

Zmiany w ruchu od 26 czerwca | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od 1 sierpnia | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od lutego 2016 roku | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od 26 czerwca | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od 1 sierpnia | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od lutego 2016 roku | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od 26 czerwca | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od 1 sierpnia | UM Warszawa
Zmiany w ruchu od lutego 2016 roku | UM Warszawa

Inwestycja za 87 mln zł

O budowie tunelu w Międzylesiu mówiło się od wielu lat. Ze względu na częste kursy pociągów KM i SKM w godzinach szczytu szlabany opadały co około 10 minut, a przed przejazdami tworzyły się ogromne korki.

Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, ma kosztować 87 mln złotych. Za roboty odpowiedzialne jest firma Strabag. Prace obejmą przebudowę obecnych skrzyżowań, budowę tunelu i dojazdów, lecz także przebudowę podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.

Sam tunel nie powstanie dokładnie w miejscu dzisiejszego przejazdu przez tory, a kilkadziesiąt metrów dalej, w stronę ulicy Lucerny.

WIĘCEJ O TUNELU PRZECZYTACIE TUTAJ

O pożegnaniu jednego z domów (przy ulicy Żegańskiej 2) pisaliśmy w styczniu.

jb/b