Przygotuj się na:

ZMIANY I UTRUDNIENIA NA GÓRCZEWSKIEJ

Od nocy z 31 maja na 1 czerwca ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jezdnią w kierunku centrum.

    "Rażąco niskie ceny" w przetargu na Łodygową

    Ulice

    Powstaje obwodnica Marek - fragment S8Artur Węgrzynowicz, Marcin Chłopaś, tvnwarszawa.pl
    wideo 2/3

    Drogowcy mogą sporo oszczędzić na przebudowie ważnego wyjazdu z Warszawy w stronę Ząbek. Firmy zaproponowały jednak ceny tak niskie, że oferty będą wnikliwie sprawdzane.

    Jak poinformowała "Gazeta Stołeczna", drogowcy otworzyli w piątek oferty czterech firm, które wystartowały w przetargu ogłoszonym pod koniec lutego.

    Najkorzystniejszą przedstawiła hiszpańska firma Balzola, ale oferty pozostałych trzech firm również były niskie.

    "Zapewne spytamy firmy o rażąco niskie ceny. Robimy tak, gdy są 30 proc. poniżej naszego kosztorysu. W tym przypadku wynosił 57 mln zł, osobna kwota jest przeznaczona na pozyskanie gruntów" – powiedziała w piątek "Stołecznej" rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.

    Oferta Balzoli opiewa na 36 milionów złotych.

    Charakter tranzytowy

    Łodygowa to wąska droga między domami, ale o charakterze "tranzytowej" ulicy dla dojeżdżających do Radzymińskiej z Ząbek i osiedli na Targówku. To także alternatywny przejazd wzdłuż prawego brzegu Wisły.

    Teraz zatłoczona w czasie komunikacyjnych szczytów, z jednym pasem w każdym kierunku, rozjeżdżonymi poboczami i z poprzerywanymi chodnikami stanowi zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.

    Po przebudowie powstaną dwie jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda, a także jezdnie serwisowe, chodniki, ścieżki rowerowe i kanalizacja. Przebudowane będą też skrzyżowanie z Radzymińską i Młodzieńczą. Zwycięzca przetargu na przebudowę będzie miał 16 miesięcy.

    Drogowcy szacują, że pracy powinny zakończyć się pod koniec 2018 roku.

    kz/r