"Rażąco niskie ceny" w przetargu na Łodygową

Warszawa

Powstaje obwodnica Marek - fragment S8Artur Węgrzynowicz, Marcin Chłopaś, tvnwarszawa.pl
wideo 2/3

Drogowcy mogą sporo oszczędzić na przebudowie ważnego wyjazdu z Warszawy w stronę Ząbek. Firmy zaproponowały jednak ceny tak niskie, że oferty będą wnikliwie sprawdzane.

Jak poinformowała "Gazeta Stołeczna", drogowcy otworzyli w piątek oferty czterech firm, które wystartowały w przetargu ogłoszonym pod koniec lutego.

Najkorzystniejszą przedstawiła hiszpańska firma Balzola, ale oferty pozostałych trzech firm również były niskie.

"Zapewne spytamy firmy o rażąco niskie ceny. Robimy tak, gdy są 30 proc. poniżej naszego kosztorysu. W tym przypadku wynosił 57 mln zł, osobna kwota jest przeznaczona na pozyskanie gruntów" – powiedziała w piątek "Stołecznej" rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.

Oferta Balzoli opiewa na 36 milionów złotych.

Charakter tranzytowy

Łodygowa to wąska droga między domami, ale o charakterze "tranzytowej" ulicy dla dojeżdżających do Radzymińskiej z Ząbek i osiedli na Targówku. To także alternatywny przejazd wzdłuż prawego brzegu Wisły.

Teraz zatłoczona w czasie komunikacyjnych szczytów, z jednym pasem w każdym kierunku, rozjeżdżonymi poboczami i z poprzerywanymi chodnikami stanowi zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.

Po przebudowie powstaną dwie jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda, a także jezdnie serwisowe, chodniki, ścieżki rowerowe i kanalizacja. Przebudowane będą też skrzyżowanie z Radzymińską i Młodzieńczą. Zwycięzca przetargu na przebudowę będzie miał 16 miesięcy.

Drogowcy szacują, że pracy powinny zakończyć się pod koniec 2018 roku.

kz/r