Ratusz zmienia plany. Buspas na Puławskiej dopiero w 2019

Warszawa

tvnwarszawa.plCo z planowanym buspasem na Puławskiej?

W najbliższych latach nie powstanie planowany buspas na Puławskiej – poinformował ratusz. Urzędnicy przekonują, że poszerzanie ulicy jest nieuzasadnione.

Jeszcze na początku roku deklarowali, że buspas na Puławskiej powstanie do 2016 roku. Później mówili, że konieczna jest analiza zasadności dobudowania czwartego pasa, by służył autobusom.

A teraz rada miasta zdecydowała o przesunięciu pieniędzy z jego planowanej budowy na przedłużenia ul. Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do Żwirki i Wigury.

"Szereg decyzji administracyjnych"

Dlaczego? "Budowa buspasa na ul. Puławskiej, planowanego jako dodatkowy 4 pas ruchu, wiązałaby się z koniecznością pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym decyzji środowiskowej (a ze względu na możliwe przekroczenie normy hałasu prawdopodobnie konieczna byłaby budowa ekranów akustycznych wzdłuż całej ulicy), co znacznie wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do ok. 2019 roku" – informuje ratusz na facebooku.

Urzędnicy podkreślają jednak, że wtedy na ukończeniu powinna być tzw. Puławska-bis od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy.

"Nowa droga ekspresowa przejmie sporą część ruchu z ul. Puławskiej i dlatego jej równoczesne poszerzanie jest nieuzasadnione" – przekonują urzędnicy.

I tym razem deklarują, że wówczas wyznaczą buspas na istniejącej już jezdni Puławskiej. A jeszcze w latach 2016-2017 zaplanowano modernizację sygnalizacji i wprowadzenie "zielonej fali", Wtedy też skrzyżowania zostaną dostosowane do planowanego pasa dla autobusów.

"Wytyczyć już teraz"

- Od początku opowiadaliśmy się za tym, żeby buspas był wytyczony w istniejącym pasie ulicy Puławskiej w jak najszybszym terminie. To, że powstaje Puławska-bis nie jest przeszkodą, by wyznaczyć go już teraz. Jak pokazały doświadczenia z Modlińskiej, zachęcenie do przesiadki do autobusów może też skutkować bardziej efektywnym wykorzystaniem samochodów i całego przekroju ulicy - podkreśla Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza.I zaznacza: - Miasto deklaruje, że będzie wdrażać politykę mobilności, która ma opierać się na zachęcaniu do korzystania z efektywnych środków transportu - nie tylko poprzez nowe inwestycje.

Problem z przepustowością

Do postulatu, by wyznaczyć bupas na Puławskiej już teraz, urzędnicy odnieśli się również na facebooku.

"Wyznaczenie w tej chwili (czyli bez Puławskiej-bis) buspasa kosztem jednego z obecnych pasów zmniejszyłoby jednak znacznie przepustowość tej ulicy. W szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym te liczby wyglądają odpowiednio: ok. 2 tys. i ok. 3 tys." - pisze na popularnym portalu społecznościowym ratusz.

CZYTAJ TEŻ: MIESZKAŃCY WYWALCZYLI PRZEDŁUŻENIE WORONICZA

Przedłużą ulicę Woronicza
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

ran/sk