Duże ciężarówki mogą jeździć POW całą dobę. Zakaz nie wróci do końca roku

Autor:
kk/b
Źródło:
PAP
Przelot nad Południową Obwodnicą Warszawy
Przelot nad Południową Obwodnicą WarszawyTVN24
wideo 2/11
TVN24Przelot nad Południową Obwodnicą Warszawy

Do końca roku samochody o masie przekraczającej 16 ton będą mogły przez całą dobę korzystać z Południowej Obwodnicy Warszawy. Drogowcy postanowili nie przywracać na razie ograniczeń tonażowych. Ich zdaniem dotychczasowy wzrost natężenia ruchu nie wpłynął na pogorszenie bezpieczeństwa.

Tuż po otwarciu Południowej Obwodnicy Warszawy samochody ciężarowe o masie powyżej 16 ton nie mogły korzystać z ekspresówki w trakcie porannego (od godziny 7 do 10) i popołudniowego szczytu (od 16 do 20). Ograniczenia dotyczyły odcinka pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska. Na początku sierpnia zakaz został zniesiony na dwa miesiące. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje, że wydłuża ten okres do końca 2022 roku. Oznacza to, że ciężarówki mogą korzystać z trasy przez całą dobę.

OGLĄDAJ PROGRAM "7 ŻYĆ" O BEZPIECZEŃSTWIE NA POLSKICH DROGACH >>>

Miesięcznie przez tunel POW przejeżdżają ponad 2 miliony pojazdów

- Po 1 sierpnia odnotowaliśmy większy ruch pojazdów ciężarowych, czego się spodziewaliśmy, ale nie spowodowało to pogorszenia warunków bezpieczeństwa ruchu. Ogółem przez tunel w lipcu, sierpniu i wrześniu przejechało średnio około 2,1 miliona pojazdów miesięcznie w obu kierunkach. W tym suma pojazdów powyżej 16 ton nie przekroczyła 250 tysięcy - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - Zauważalny jest ogólny wzrost natężenia ruchu, natomiast udział pojazdów ciężarowych waha się między 10 a 12 procent - dodała.

GDDKiA wydłużenie zniesienia godzinowego zakazu poruszania się ciężarówek o masie powyżej 16 ton chce wykorzystać do zebrania kolejnych danych. Te zostaną następnie przeanalizowane i zapadnie decyzja o wprowadzeniu docelowej organizacji ruchu. - Jednym z wariantów jest całkowite zniesienie godzinowego zakazu poruszania się pojazdów ciężarowych w ciągu S2 w Warszawie. Efektem końcowym będzie materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym - dodała Tarnowska.

Autor:kk/b

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Krzysztof Nalewajko / GDDKiA

Pozostałe wiadomości