Przygotuj się na:

MECZ NA STADIONIE NARODOWYM

We wtorek na Stadionie Narodowym reprezentacja Polski zagra ze Słowenią. To oznacza utrudnienia dla mieszkańców, szczególnie na Saskiej Kępie. Kibice pojadą komunikacją miejską za darmo.

Piesi na przejściu, na zielonym. Dwóch kierowców i tak jedzie

Warszawa

ALTONEN, Kontakt 24Niebezpieczna sytuacja na pasach

Od siedmiu sekund sygnalizacja pokazywała czerwone światło. Kierowca postanowił jednak przejechać. Nagranie niebezpiecznej sytuacji otrzymaliśmy na Kontakt 24.

Nasz czytelnik jechał ulicą Powstańców Śląskich. Jadący przed nim samochód zatrzymuje się na pomarańczowym świetle, autor filmu robi to samo.

Jednak w tym samym czasie inaczej zachowują się kierowcy poruszający się drugim pasem.

"Po zapaleniu się czerwonego światła dla samochodów przy przejściu dla pieszych wpierw przejeżdża bus. Piesi potem wchodzą na pasy przy swoim zielonym i nagle przed nogami jednej z pań przejeżdża auto prawie ją potrącając" - opisuje czytelnik.

A na filmie widzimy, że rozpędzony samochód wjeżdża na pasy około siedem sekund po zapaleniu się czerwonego światła.

Dlaczego giną piesi?

Najnowsze, choć jeszcze nie ostateczne dane za 2017 rok, mówią o 45 osobach, które zginęły na ulicach Warszawy; o 13 mniej niż rok wcześniej. To lepszy wynik niż jeszcze przed dekadą. W 2007 roku śmierć w wypadkach poniosło 111 osób, a rok później aż 125. Od tamtej pory liczba ta systematycznie spada. Nie zmienia to jednak faktu, że Polska w statystykach wypadkowych jest w ogonie unijnym, zwłaszcza jeśli chodzi o śmiertelność pieszych uczestników ruchu drogowego. Stanowią 2/3 wszystkich ofiar stołecznych ulic - w 2017 roku zginęło ich 30. Dwie główne przyczyny wypadków, w których giną piesi to wymuszenie pierwszeństwa przez kierowcę i nadmierna prędkość.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

Przyczyny wypadków
tvnwarszawa.pl

kz/mś