Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Od 155 do 201 mln złotych. 18 chętnych na przebudowę Marsa

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plKto przebuduje skrzyżowanie?

18 firm zgłosiło się do przebudowy ulic Marsa i Żołnierskiej. Najtańszą ofertę - prawie 155 mln złotych - przedstawił Metrostav a.s., najdroższą - około 201 mln złotych konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o oraz Ekonova S.A. Inwestycja ma być gotowa w nieco ponad dwa lata.

Na przebudowę ulic miasto przeznaczyło 275 milionów złotych. Koperty Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych otworzył 27 kwietnia. Obecnie trwa weryfikacja zgłoszeń. - Na wybór wykonawcy w 70 procentach wpływ ma cena, natomiast 30 proc. to okres rękojmi - wyjaśnia Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.

Jak dodaje, po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 26 miesięcy na wykonanie prac.

Bez ważnej estakady

Inwestycja, to kolejny etap przebudowy ulicy Marsa wraz z ul. Żołnierską. W ramach prac zbudowane zostaną pozostałe dwa (wewnętrzne) wiadukty nad torami kolejowymi w ciągu jezdni głównej ul. Marsa. Ponadto bezkolizyjnie kierowcy przejadą przez skrzyżowanie z ulicami Chełmżyńską i Okularową, ale tylko w kierunku ul. Żołnierskiej. Wszystko za sprawą jednej długiej estakady, która powstanie w ciągu ulicy Marsa nad wymienionym skrzyżowaniem i prowadzić będzie także nad skrzyżowaniem z ul. Żołnierską w kierunku Zielonki. Na niej do dyspozycji oddane zostaną dwa pasy ruchu.

Początkowo planowano wybudować dwie estakady (drugą w przeciwnym kierunku) jednakże, nie udało się miastu wykupić działki pod filar przeprawy.

- Nie oznacza to jednak, że zamknie to możliwość wybudowania w przyszłości drugiej estakady. Miasto nie zrezygnowało z rozmów z Instytutem Prymasa Wyszyńskiego, dotyczących wykupu działki niezbędnej do ustawienia jednej z podpór drugiej estakady. Gdyby w wyniku tych rozmów Instytut przedstawił rozsądną cenę, estakada będzie mogła być wybudowana w późniejszym czasie - informuje Gajewska.

Na razie do dyspozycji kierowców do skrętu w prawo z ul. Żołnierskiej w ul. Marsa zostanie oddany tylko jeden pas. Kłopotów kierowców więc to nie rozwiąże.

Co jeszcze obejmie inwestycja? - Budowę wiaduktów w ciągu ul. Żołnierskiej nad skrzyżowaniem z ul. Czwartaków oraz węzła z tą ulicą, budowę dwujezdniowej ul. Żołnierskiej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, chodnikami i ścieżką rowerową - wymienia Gajewska.

Ponadto, wybudowana zostanie kładka dla pieszych i rowerzystów nad ul. Żołnierską pomiędzy rezerwatem Kawęczyn a osiedlem Wygoda oraz rozebrane i zbudowane od nowa zostaną wiadukty nad torami kolejowymi w ciągu ul. Żołnierskiej.

Przebieg wiaduktu na Marsa i Żołnierskiej
tvnwarszawa.pl

18 chętnych

O to wszystkie oferty złożone w przetargu:

- Skanska S. A. - 158 590 433,75 zł; - Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o. - Lider oraz Ekonova S.A. - 201 034 606,70 zł;
 - POLAQUA Sp. z o.o. - 164 399 433,89 zł; - Konsorcjum firm: Trakcja PRKiL S.A. – Lider oraz Intop Warszawa Sp. z o.o. - 165 011 374,47 zł; - Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. – Lider wraz z Planeta Sp. z.o.o. - 179 595 250,74 zł; - Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S. A. - Lider oraz Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. - 183 064 987,38 zł; - Obrascón Huarte Lain S.A. - 160 660 724,25 zł; - Mostostal Warszawa S.A. - 191 951 866,69 zł; - Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z.o.o. – Lider oraz Aldesa Construcciones S.A. - 158 744 680,53 zł;
 - Budimex S.A. - 161 654 072,25 zł; - Coprosa Polska Sp. z o.o. - 159 664 616,13 zł;
 - Konsorcjum firm: PORR S. A. – Lider oraz PORR BAU GMBH - 182 520 068,99 zł;
 - Metrostav a. s. - 154 675 492,13 zł; - Warbud S.A. - 184 391 557,22 zł;
 - Mota –Engil Central Europe S.A. - 188 737 551,67 zł;
 - Konsorcjum firm: IDS-BUD S.A. - Lider oraz Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. - 180 687 000,00 zł;
 - Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. oraz Vistal Gdynia S. A. - 182 715 632,60 zł; - Strabag Sp. z o.o. - 183 971 100,00 zł.

Na skrzyżowaniu powstanie na razie tylko jeden wiadukt:

Nowy wiadukt ułatwiłby życie kierowcom
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

su