Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Obwodnica Serocka zamknięta przez... budowę kładki

Warszawa

fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

Otwarta pod koniec października obwodnica Serocka została zamknięta. Kierowcy muszą jechać starym szlakiem przez miasto. – Utrudnienia związane są z budową kładki dla pieszych i powinny zakończyć się w środę wieczorem – uspokaja Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Zamknięty został 4-kilometrowy fragment między węzłem Serock a węzłem Wierzbica. Na forach internetowych już pojawiły się informacje, że zapadł się fragment jezdni, bo obwodnica jest częściowo wybudowana na podmokłych terenach.

– Nic podobnego, to bzdury. Tam trwa po prostu budowa kładki dla pieszych. Wykonawca musi zamontować konstrukcję pomostu. Te prace wymagały zamknięcia części trasy – przekonuje rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ruch został skierowany na stary szlak, czyli przez Serock. Kierowcy muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami. – Kierowcy stoją w gigantycznym korku – relacjonuje Dawid Krysztofiński, reporter tvnwarszawa.pl.

"Gmina chciała kładki"

Na pytanie czy nie można było połączyć obu inwestycji Tarnowska poinformowała nas, że o budowę kładki występowała gmina Serock.

- Faktycznie wystąpiliśmy z prośbą o doprojektowanie kładki do budowy obwodnicy- potwierdza osoba z urzędu gminy Serock. - Jednakże kładka jak i cała obwodnica jest inwestycją Generalnej Dyrekcji. Ktoś tu trochę oszukuje- dodaje.

Koniec 15 grudnia

Jak poinformowała nas osoba z urzędu w Serocku buodwa kładki zakończyć się ma 15 grudnia. - Utrudnienia dla kierowców skończą się już dzisiaj wieczorem- dodała.

7 kilometrów trasy

Obwodnica została otwarta niecały miesiąc temu – 28 października. Drogowcy spieszyli się, żeby nową trasę udostępnić kierowcom jeszcze przed 1 listopada.

Obwodnica ma siedem kilometrów długości. Do dyspozycji kierowców oddane zostały dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W ramach inwestycji wykonawca wybudował między innymi węzeł "Wierzbica". Jest to węzeł łączący drogę krajową 61 z drogą krajową 62, czyli Dużą Obwodnicą Warszawy.

Trasa została wyposażona w 1250 metrów ekranów akustycznych. Zbudowano prawie 10 km dróg dojazdowych.

Wsparcie z Unii

Trasa kosztowała 139 mln złotych. Inwestycję finansowano częściowo z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl

par