Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE DROGOWYM

Szóstego grudnia weszły w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Kto zbuduje tunel w Wawrze? "Mamy zarezerwowane 240 mln zł"

Warszawa

Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID
Zbudują tunel w Wawrze | ZMID

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na przebudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej. Pod torami kolejowymi ma powstać tunel. Według wcześniejszych planów budowa miała jednak ruszyć już w 2009 roku.

Ogłoszenie przetargu to spory krok ku polepszeniu sytuacji mieszkańców Wawra. Jak informuje ZMID, ulice Zwoleńska i Żegańska zostaną przebudowane od Mrówczej do Pożaryskiego. Prace prowadzone będą na odcinku o długości 830 metrów, z czego ok. 80 metrów stanowi tunel. Zastąpi on istniejący przejazd przez tory kolejowe.

Przejścia podziemne i ronda

Nowa droga została zaprojektowana tak, że w obu kierunkach kierowcy pojadą po dwóch pasach. Nie zapomniano o pieszych. Będą oni mogli przejść pod torami i pod ulicą Patriotów. Drugie przejście znajdzie się w przy Urzędu Dzielnicy Wawer.

Na skrzyżowaniach z ulicami Mrówczą i Dworcową powstaną ronda, a to istniejące przy skrzyżowaniu z Pożaryskiego zostanie przebudowane. Budżet na inwestycję wynosi 240 mln złotych. - Na inwestycję, łącznie z odszkodowaniami za przejęcie gruntów, mamy zarezerwowane 240 milionów złotych – mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.

Zarząd na oferty firm chcących zająć się przebudową czeka do 30 czerwca. Budowa potrwać ma 24 miesiące od podpisania umowy ze zwycięzca przetargu.

Planowana od kilku lat

Jak już pisaliśmy, Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej na budowę przejazdu w 2007 roku, a sama budowa miała się zacząć w 2009. W międzyczasie inwestycję przekazano Zarządowi Miejskich Inwestycji Drogowych, który wydzielił się z ZDM-u.

Według terminarza z 2008 roku zakończenie prac projektowych, łącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę, planowane było na pierwsze półrocze 2010 roku. Budowa tunelu wraz z przebudową ulic miała się zakończyć na przełomie 2012 i 2013 roku.

W marcu 2011 roku ZMID zapewniał, że dokumentacja będzie gotowa w lipcu. W prognozie budżetowej na rok 2011 nie przewidziano jednak środków na budowę.

Mapy dostarcza Targeo.pl

Małgorzata Gajewska o planach drogowców na 2014 rok:

Plany ZMID na 2014 rok
Marcin Gula / tvnwarszawa.pl

wp/ran