Koniec utrudnień w Wawrze

Warszawa

Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID
Koniec utrudnień w Wawrze | ZMID

Koniec utrudnień drogowych związanych z budową tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. W piątek wieczorem drogowcy otworzą ul. Patriotów i Żegańską.

To będzie duże ułatwienie dla mieszkańców Wawra, tale także Otwocka cz Józefowa – otwarty zostanie przejazd ul. Patriotów i Szpotańskiego przy stacji Warszawa Międzylesie oraz ul. Żegańska do Dworcowej.

Układ ulic sprzed budowy

Zostanie przywrócony układ ulic sprzed budowy tunelu - pod ul. Patriotów i torami kolejowymi linii otwockiej. Nie będzie jedynie przejazdu przez tory ponieważ sam tunel zostanie oddany do ruchu w listopadzie (na czas budowy przy stacji Warszawa Anin uruchomiono przejazd tymczasowy).

"Na skrzyżowaniu ul. Patriotów i Żegańskiej jest rondo, a ulica Żegańska do ronda na skrzyżowaniu z Dworcową ma jedną jezdnię, dopiero za nim została poszerzona do dwóch jezdni. Na nich wyznaczono po jednym pasie ruchu, miejsca parkingowe oraz dodatkowe pasy do skrętów przed rondami. Dwie jezdnie z tunelu włączą się w ul. Żegańską na rondzie przy ul. Dworcowej, natomiast po drugiej stronie torów połączą się z rondem na skrzyżowaniu ul. Zwoleńskiej i Mrówczej" - czytamy w komunikacie prasowym urzędu miasta.

Ale to nie oznacza, że remonty w tym rejonie zostaną zakończone. Nadal będą trwały prace przy budowie tunelu drogowego pod linią kolejową oraz przy przejściach podziemnych dla pieszych – pod ul. Żegańską na wysokości urzędu dzielnicy oraz pod obydwoma jezdniami ul. Patriotów i torami kolejowymi.

Tunel w Międzylesiu

Prace związane były z budową tunelu w Międzylesiu. Ten ma ma ułatwić życie mieszkańców, a przede wszystkim kierowców, którzy na skrzyżowaniu ul. Zwoleńskiej, Żegańskiej i Patriotów utykają w korkach.

O konieczności budowy mówiło się od wielu lat z uwagi na częste kursy pociągów KM i SKM, wymuszające zamykanie szlabanów i ogromne korki w godzinach szczytu. Prace za 87 mln zł wykonuje firma Strabag. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r.

W tym miejscu powstanie nowy tunel:

Tunel nie powstanie w miejscu przejazdu przez tory
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

kz/sk