Drogowskazy do A2. Rok po otwarciu autostrady

Warszawa

Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.plNowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach

Na stołecznych ulicach pojawiły się znaki informujące jak dojechać do autostrady A2. Drogowcy zamontowali 20 tablic po ponad roku od otwarcia autostrady.

O problemach kierowców z dojazdem do autostrady pisaliśmy już rok temu. Dlaczego drogowcy zabrali się za montaż drogowskazów na A2 dopiero teraz?

- Pierwsze drogowskazy stanęły przy al. Prymasa Tysiąclecia - odpowiada Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. Nie dodaje jednak, że i te znaki pojawiły się wiele miesięcy po otwarciu A2.

Przyznaje jednak, że było ich za mało. - Miasto otrzymywało sygnały o dużym zapotrzebowaniu społecznym na dodatkowe znaki. Prosili o to mieszkańcy. Dlatego też kolejne stanęły teraz - tłumaczy.

20 zielonych znaków

Na zielonym tle widnieje symbol autostrady, wraz z jej numerem. W Warszawie nie ma dużego wyboru, więc jest to A2. Obok umieszczona jest strzałka, albo sama tablica wskazuje kierunek najszybszego dojazdu do autostrady.

Drogowskazy na A2 stanęły na skrzyżowaniach:

Połczyńska/Powstańców Śląskich/DźwigowaPowstańców Śląskich/GórczewskaGórczewska/Prymasa TysiącleciaPrymasa Tysiąclecia/WolskaPrymasa Tysiąclecia/Kasprzakarondo Zesłańców Syberyjskich przy Dworcu Zachodnim.

Lokalizację znaków wskazało biuro drogownictwa. - My zaopiniowaliśmy ten projekt i zleciliśmy produkcję i montaż znaków - wyjaśnia Gałecka.

Jak dodaje, miasto dołożyło wszelkich starań, aby lokalizacja znaków uwzględniona w projekcie, była zgodna z tą, którą najczęściej wskazywali mieszkańcy.

Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych drogach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Nowe znaki stanęły przy stołecznych ulicach | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl

Błędy? "Inspektorzy na to nie pozwolili"

Jak podaje "Gazeta Stołeczna", przy ul. Górczewskiej przed skrzyżowaniem z ul. Sokołowską znajdują się obecnie dwa znaki. Jeden informujący, że dojazd do A2 prowadzi prosto i to jest zgodne z prawdą i drugi, na ustawionej wiele lat temu wielkiej bramownicy, ze strzałką w lewo do Poznania, przez który prowadzi autostrada A2.

- Nasi inspektorzy, którzy dokonywali odbiorów, nie pozwolili by sobie na błędy. Znaki zostały zamontowane zgodnie z zatwierdzonym projektem - komentuje Gałecka.

A2 do Warszawy

6 czerwca do użytku oddany został 20 kilometrowy odcinek C i w ten sposób 91-kilometrowy odcinek A2 Stryków-Konotopa stał się przejezdny w całości.

Koszt tej inwestycji to około 3,91 mld zł (brutto).

wp/su/par