Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Budowa w Międzylesiu. Tu będzie wjazd do nowego tunelu

Warszawa

Obok budowy jeżdżą pociagi | infoulice.um.warszawa.pl
Ulica Zwoleńska | infoulice.um.warszawa.pl
Skrzyżowanie ulic Mrówczej i Zwoleńskiej tuż przed otwarciem dla ruchu | infoulice.um.warszawa.pl
Budowane przejście dla pieszych i rowerów | infoulice.um.warszawa.pl
Wlot do przyszłego tunelu | infoulice.um.warszawa.pl
Obok budowy jeżdżą pociagi | infoulice.um.warszawa.pl
Trwa przebudowa ul. Żegańskiej | infoulice.um.warszawa.pl
Wykonawca rozpoczyna budowę zachodniej części tunelu | infoulice.um.warszawa.pl
Płyta tunelu po wschodniej stronie torów | infoulice.um.warszawa.pl
Obok budowy jeżdżą pociagi | infoulice.um.warszawa.pl
Ulica Zwoleńska | infoulice.um.warszawa.pl
Skrzyżowanie ulic Mrówczej i Zwoleńskiej tuż przed otwarciem dla ruchu | infoulice.um.warszawa.pl
Budowane przejście dla pieszych i rowerów | infoulice.um.warszawa.pl
Wlot do przyszłego tunelu | infoulice.um.warszawa.pl
Obok budowy jeżdżą pociagi | infoulice.um.warszawa.pl

W Międzylesiu trwa budowa tunelu pod torami kolejowymi. Jak informuje urząd miasta, powstają przejścia dla pieszych, przebudowano też już instalacje podziemne. Obok robotników cały czas przejeżdżają pociągi.

Drogowcy budują tunel w Międzylesiu, który umożliwi przejazd pod torami kolejowymi. Ratusz poinformował o aktualny stanie prac.

"Przebudowano podziemne instalacje – energetyczne, telekomunikacyjne, wodociągi, kanalizację itp. Trwa przebudowa ul. Żegańskiej" - informuje urząd miasta.

Drogowcy rozpoczynają budowę zachodniej części tunelu. Jak zaznaczają, powstaje przejście dla pieszych, którym przejadą również rowery. W planach są dwa - jedno pod ulicą Żegańską, drugie pod Patriotów.

Robotnicy pracują tuż przy czynnych torach kolejowych, jednak przejeżdżające pociągi im nie przeszkadzają. "Budowa prowadzona jest w trudnych warunkach. Tuż obok ciągle jeżdżą pociągi, pociągi jeżdżą, a budowa tuneli idzie pełną parą" - informuje wykonawca.

Czytaj też o utrudnieniach związanych z budową tunelu

Inwestycja za 87 mln zł

O budowie tunelu w Międzylesiu mówiło się od wielu lat. Ze względu na częste kursy pociągów KM i SKM w godzinach szczytu szlabany opadały co około 10 minut, a przed przejazdami tworzyły się ogromne korki.

Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, ma kosztować 87 mln złotych. Za roboty odpowiedzialne jest firma Strabag. Prace obejmą przebudowę obecnych skrzyżowań, budowę tunelu i dojazdów, lecz także przebudowę podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.

Sam tunel nie powstaje dokładnie w miejscu przejazdu przez tory, a kilkadziesiąt metrów dalej, w stronę ulicy Lucerny.

Z powodu budowy tunelu i podziemnych przejść trzeba było wyciąć znajdujące się tam drzewa i rozebrać budynki. O pożegnaniu jednego z domów pisaliśmy w styczniu.

Budowa tunelu pod torami w Międzylesiu ma ułatwić życie mieszkańców Wawra, a przede wszystkim kierowcom, którzy na skrzyżowaniu ul. Zwoleńskiej, Żegańskiej i Patriotów utykają w korkach.

Schemat zmian po przebudowie
infoulice.um.warszawa.pl
Etapy inwestycji i zamknięć ulic
infoulice.um.warszawa.pl

Zobacz jak w styczniu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych informował o szczegółach prac:

Tunel nie powstanie w miejscu przejazdu przez tory
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

ło/ran