Budowa metra na Targówek. W majówkę pierwsze utrudnienia

Warszawa

Google EarthUtrudnienia będą wokół przyszłych stacji metra

Trwają przygotowania do rozpoczęcia budowy metra na Targówek. Wykonawca inwestycji zapowiada, że pierwsze utrudnienia dla mieszkańców rozpoczną się już w majowy weekend.

W czwartek firma Astaldi dostała pozwolenie od Metra Warszawskiego na zajęcie pierwszych działek pod budowę metra na Targówek. Przekazano m.in. teren pod budowę wentylatorni V18 i stacji C17 Targówek. Pozostałe działki będą oddawane na bieżąco.

– To nie jest proces, który można przeprowadzić od razu, na jednym spotkaniu. To trochę trwa, ale jesteśmy w stałym kontakcie z władzami miasta i będziemy działać sukcesywnie – informuje Mateusz Witczyński z firmy Astaldi.

Zamkną ulice, wprowadzą objazdy

Tereny, które wykonawca otrzymuje od miasta, dzielą się na dwa rodzaje: jedne znajdują się w obrębie drogi, a inne poza nią.

– W przypadku terenu, który znajduje się pod działającą drogą nie wystarczy zwykłe przejęcie go od inwestora. Trzeba również uzyskać od ratusza tzw. czasową organizację ruchu, która pozwala na bezpieczne zajęcie ulicy pod budowę – uzupełnia Witczyński.

Czasowa organizacja ruchu wiąże się z zamknięciem ulic i wprowadzeniem objazdów dla kierowców. Według wykonawcy, najbardziej optymalnym terminem na takie zmiany jest weekend majowy, kiedy ruch w stolicy jest mniejszy.

– Jesteśmy w stanie zacząć prace nawet dziś, ale bez pozwolenia nie możemy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i otrzymamy potrzebne decyzje, planujemy rozpocząć w majówkę – dodaje rzecznik Astaldi.

Gdzie będą utrudnienia?

Jak informuje wykonawca, ruch zostanie ograniczony wokół przyszłych stacji metra, bo to głównie one znajdują się w osi ulic. Są to rejony skrzyżowań: Pratulińskiej i Ossowskiego (stacja: Targówek), Szwedzkiej i Strzeleckiej (Szwedzka) oraz Pratulińskiej i Trockiej (Trocka). Na razie trudno jednak wskazać dokładny zakres utrudnień i kolejność ich wprowadzania, bo to określa miasto.

Władze miasta deklarują, że do 2019 roku II linia metra zostanie rozbudowana o sześć stacji, czyli tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku Targówka, za które odpowiada firma Astaldi, powstaną też trzy stacje na zachód, w kierunku Bemowa. Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

CZYTAJ WIĘCEJ: Ruszyły już pierwsze odwierty pod budowę metra na Targówek.

Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra
Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

kw/ec