6 km nowych dróg. Rowerzyści korzystają na remoncie Trasy AK

Warszawa

Węzeł na Marymoncie | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Wzdłuż Parku Olszyna | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Zjazd w kierunku ul. Gdańskiej | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Kładka dla pieszych i rowerzystów w rejonie metra Marymont | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Nowa trasa skrajem Parku Kaskada | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Podjazd na kładkę w ciągu ul. Kolektorskiej | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Przejazd przez szklany tunel | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
skrzyzowanie z maczka | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
W tle park Kaskada | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Węzeł na Marymoncie | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Wzdłuż Parku Olszyna | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Zjazd w kierunku ul. Gdańskiej | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Kładka dla pieszych i rowerzystów w rejonie metra Marymont | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Nowa trasa skrajem Parku Kaskada | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Podjazd na kładkę w ciągu ul. Kolektorskiej | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów

Koniec przebudowy Trasy AK i mostu Grota to także dobra wiadomość dla rowerzystów. W ramach inwestycji dostali 6 kilometrów nowych dróg.

Jak już pisaliśmy, po przebudowie otwarta została trasa AK i most Grota-Roweckiego. Dzięki temu skorzystali kierowcy, ale nie tylko oni.

Jak przypomina pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej, prace objęły również trasy dla jednośladów. „W ramach inwestycji powstało ponad 6 km nowych dróg dla rowerów, zaś ponad 4 km przeszły remont. Trwają jeszcze ostatnie prace” – pisze na swoim profilu na Facebooku.

Co się zmieniło? Powstała m.in. nowa trasa skrajem Parku Kaskada, kładka na ul. Kolektorskiej została wyremontowana, a z kolei na skrzyżowaniu z ul. Maczka droga rowerowa zyskała nową nawierzchnię i nowy przebieg - mniej kolizyjny z pieszymi.

Wielkie otwarcie i wielkie korki

Otwarcie przebudowanej Trasy AK wraz z mostem Grota-Roweckiego odbyło się ponad tydzień temu (11-12 września). Ale tylko część arterii została udostępniona kierowcom.

Otwarto jezdnię południową, czyli tę służącą do jazdy w kierunku Marek, a na moście Grota-Roweckiego udostępniono po trzy pasy ruchu lokalnego w obu kierunkach, bez czterech pasów tranzytowych (po dwa w obie strony).

Jezdnia w kierunku Marek od węzła Modlińska do węzła Powązkowska pozostał bez zmian i tam zamiast trzech - czterech pasów kierowcy mieli tylko dwa.

Zwężenia i zamknięcia spowodowały, że w poniedziałek arteria stanęła w gigantycznych korkach. Sytuacja powtórzyła się także we wtorek. Na korki miała wpływ także zwiększona liczba kierowców, którzy zachęceni otwarciem trasy, postanowili pojechać przebudowaną arterią.

Bez zwężeń na Trasie AK
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

ran/sk