Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

10 tirów na jeden autobus

Warszawa

fot. tvn24

Urzędnicy z ratusza wydali 10 627 identyfikatorów uprawniających do wjazdu ciężarówek w zakazanych godzinach. Może ich być nawet 10 razy więcej niż miejskich autobusów – pisze "Życie Warszawy".

Najcięższe pojazdy od 2006 roku mają zakaz wjazdu do miasta w godzinach 7–10 i 16–20. Można jednak wystąpić o identyfikator C16.

Do obsługi budów

A urzędnicy wcale ich nie skąpią. Według danych z listopada Zarząd Dróg Miejskich wydał 10 627 identyfikatorów, które obowiązują przez 3, 6, albo 12 miesięcy. Dla porównania w szczycie po Warszawie jeździ 1090 autobusów miejskich – czytamy w "Życiu Warszawy".

W założeniu identyfikatory miały dostawać ciężarówki przewożące towary szybko psujące się i niezbędne do funkcjonowania kluczowych budów, np. betoniarki. I tak tłumaczą się urzędnicy. – Na terenie Warszawy trwa dużo budów, które trzeba obsłużyć – mówi e rozmowie z gazetą Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Jednak wykonawcy drugiej linii metra otrzymali jedynie 200 pozwoleń.

350 złotych

Duża liczba ciężarówek z identyfikatorami za szybą jest również efektem pomysłowości kierowców. Legalne zezwolenia odbijają na kolorowym ksero i na tej podstawie wjeżdżają do Warszawy. Nagminne jest też używanie identyfikatorów nieważnych, albo przekazywanie ich sobie z samochodu do samochodu, a nawet pomiędzy firmami.

Karaniem kierowców sporadycznie zajmuje się policja, bowiem jest to zadanie Inspekcji Transportu Drogowego. Za nieuprawniony wjazd może ona ukarać kierowcę mandatem w wysokości 350 złotych.

wp/par