GDDKiA

GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z firmą, która realizowała 15-kilometrowy odcinek S7. Chodzi o fragment między Lesznowolą a Tarczynem. Drogowcy twierdzą, że mobilizowali wykonawcę, jak mogli, ale budowa szła za wolno. Były już wykonawca mówi o decyzji arbitralnej i z zaskoczenia. Łukasz Wieczorek.

W lipcu 2023 roku powinna zostać ukończona budowa Północnej Obwodnicy Krakowa (POK) w ciągu drogi ekspresowej S52. We wtorek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą inwestycji. Wartość kontraktu, który będzie realizowany w trybie zaprojektuj i zbuduj, wynosi blisko 1,43 miliarda złotych.

W 2014 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje oddać do użytku 380 km nowych dróg. To m. in. kolejny odcinek autostrad A1 i A4. GDDKiA poinformowała, że sieć autostrad zwiększyła się w 2013 roku o ponad 300 km, wyremontowano z kolei 677 km dróg.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w piątek odstąpiła od umowy z Alpine Bau na budowę drogi ekspresowej S5 Poznań -Wrocław na odcinku Kaczkowo - Korzeńsko. Alpine Bau nie dokończy też budowy drogi krajowej nr 16 od Biskupca do Borek Wielkich. Jako powód podano niewywiązanie się wykonawcy z zapisów umowy. Decyzję GDDKiA kwestionuje Alpine Bau.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystosowała do firmy Alpine Bau pismo, w którym domaga się kontynuowania prac na budowie drogi S5 - poinformowała rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken. Tymczasem w środę po południu zostało wszczęte postępowanie upadłościowe wobec austriackiego koncernu budowlanego.

Na trzeci kwartał zaplanowano ogłoszenie przetargów na budowę drogi S5 na Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce. Budowa ok. 200 km trasy na terenie dwóch województw powinna zakończyć się do 2017 r. Inwestycja ma opóźnienie.