ZTM: wnętrze będzie zmieniane

Warszawa

Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie
Inspiro na targach w Berlinie
Inspiro na targach w Berlinie | Metro Warszawskie

Wnętrze pociągów Inspiro będzie nieco zmienione. - Ten pociąg nie jest w fazie skończonej - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Jak zdradza szef ZTM, nie wszystkie rozwiązania z zaprezentowanego na berlińskich targach wnętrza pociągów Inspiro sprawdzają się w praktyce. - To pierwsze spojrzenie na gotowe wagony. Technicznie wszystko jest w porządku, ale ten pociąg nie jest w fazie skończonej w części pasażerskiej. Spotkamy się na spokojnie po targach i będziemy rozmawiać o niektórych detalach - mówi Leszek Ruta, dyrektor ZTM.

Jak czytamy na portalu "Rynek Kolejowy", chodzi m.in. o ekrany, które zostaną zamontowane prawdopodobnie z boku, na ścianach.

Ma być też uzgodniona kwestia miejsca dla niepełnosprawnych.

Mimo możliwych zmian kosmetycznych w wystroju, zdaniem Ruty, wagon został przygotowane zgodnie z oczekiwaniami urzedników np. w kwestii układu siedzeń czy wprowadzenia warszawskich barw.

Na torach w przyszłym roku

Firma Siemens wagony Inspiro zaprezentowała na targach Innotrans w Berlinie. Pociąg jest wykonywany na zlecenie warszawskiego Metra.

Produkcja nowoczesnych i szybkich Inspiro ruszyła w lutym tego roku. Stolica ma być pierwszym miastem na świecie, które zacznie eksploatować ten tabor. 35 sześciowagonowych pociągów będzie kosztować ponad miliard złotych.

Pierwsze z nich wyjadą na tory I linii w przyszłym roku - podaje metro. Później mają też obsługiwać II linię.

Siemens Inspiro
Siemens

bf/roody