Przygotuj się na:

Utrudnienia na Ursynowie

W weekend na Płaskowickiej ciąg dalszy prac związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Z utrudnieniami muszą liczyć się kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

ZTM się chwali: 63 mln sprzedanych biletów, lepiej niż rok temu

TVN Warszawa

Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl"Więcej sprzedanych biletów, więcej zysków do budżetu"

Przez pierwszych dziewięć miesięcy 2015 r. pasażerowie komunikacji miejskiej kupili ponad 63,3 mln biletów wszystkich rodzajów. To o ponad 4 mln więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Do budżetu miasta wpłynęło o ponad 39 mln zł więcej z tego tytułu - poinformował ZTM.

Przez pierwszych dziewięć miesięcy 2015 r. pasażerowie komunikacji miejskiej kupili ponad 63,3 mln biletów wszystkich rodzajów. To o ponad 4 mln więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Do budżetu miasta wpłynęło o ponad 39 mln zł więcej z tego tytułu - poinformował ZTM. Dużą popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 23 mln sztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. do ok. 25,3 mln sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2015 r.

Rośnie także popularność biletów długookresowych - podkreśla ZTM. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. pasażerowie kupili prawie 2,6 mln kontraktów 30- oraz ponad 870 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła odpowiednio do: ponad 2,8 mln i prawie 940 tys. kontraktów.

Więcej pieniędzy do budżetu

Większa sprzedaż przełożyła się wprost na większe dochody. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2014 r. dochód z tytułu sprzedaży biletów wyniósł ok. 565,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałów roku 2015 dochód wzrósł do ponad 605 mln zł, czyli o 39,5 mln zł.

ZTM przypomina, że w marcu bieżącego roku uruchomił cztery nowe Punkty Obsługi Pasażerów na stacjach II linii metra, a w lipcu kolejny punkt w centrum handlowym Blue City. Ułatwiają one dostęp do zakupu biletów.

ZTM prowadzi też kampanię społeczną przeciwko gapowiczom:

Nowa kampania ZTM
Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl

jb/PAP/b