Przygotuj się na:

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Tegoroczne obchody Święta Niepodległości wiążą się z ogromnymi utrudnieniami. Bieg Niepodległości przetnie miasto na pół, a wzdłuż trasy marszu narodowców już od samego rana ustawione będą betonowe zapory.

ZTM: "Logo zmieniamy bez dodatkowych kosztów"

Warszawa

| Fakty TVNNowy bilet ZTM

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział, że wraz ze zmianą taryfy, zmienią się też wzory biletów jednorazowych. Przy okazji pochwalił się też nowym logo. Pasażerowie pytają, czy na to pójdą pieniądze z podwyżki.

Nowe wzory miejskich biletów ZTM zaprezentował we wtorek. Mają wejść do obiegu 16 sierpnia, razem z nową taryfą, która wiąże się z podwyżkami cen. Wraz z nowymi biletami, ZTM wprowadzi też nowe logo.

Bilety muszą się odróżniać

Po tym, jak pokazaliśmy nowe bilety na tvnwarszawa.pl, posypały się komentarze pasażerów. Większość pyta o koszty tej operacji. Internauci pytają też o to na oficjalnym profilu Zarządu Transportu Miejskiego w serwisie społecznościowym Facebook. A ZTM odpowiada.

Nowe logo ZTM
Nowe logo ZTM
| Fakty TVN

- Decyzja jest nieodwołalna - zastrzega autor odpowiadający w imieniu ZTM. - Nowe bilety muszą się odróżniać od tych obowiązujących obecnie. Nowy wygląd zwróci bardzo wyraźnie uwagę także na nowe ceny - tłumaczy.

Logo z serwetki

Emocje budzi też nowe logo ZTM. - Stare powstało namazane długopisem na serwetce tylko dlatego, że musiało być. Uważamy, że było zbyt skomplikowane i nieprzystające do dzisiejszych standardów informacji wizualnej. Nie można powiedzieć, że się podobało pasażerom. Protestów nie było tylko dlatego, że się "opatrzyło" - przekonuje ZTM.

Urzędnicy wyjaśniają też, że nowe logo zaprojektował grafik ZTM, który nie dostał za to dodatkowych pieniędzy. Wybrane zostało przez kierownictwo ZTM. Na pytanie, czemu nie włączono w tę procedurę warszawiaków, urzędnik odpowiadający za profil ZTM odpowiada: - Żadna firma nie zdecyduje się na powierzenie wyboru logotypu swoim klientom.

Ile to kosztuje?

Jak przekonuje ZTM, wymiana logo nie pociągnie za sobą dodatkowych kosztów. Będzie przeprowadzona stopniowo, w ramach rutynowych napraw. - Stare logo będzie wycofywane stopniowo, wraz z naturalną wymianą czy odnową miejsc, gdzie jest umieszczone. W efekcie przez jakiś czas będą widoczne dwa logotypy - podkreśla rzecznik ZTM.

- Znaki graficzne umieszczone na wiatach będą wymieniane stopniowo. Wiele wiat już niedługo zostanie wymienionych w ramach Projektu Przystanek dla Warszawy. Na pozostałych stare logo zostanie zastąpione nowym w czasie np. zmiany nazwy przystanku - dodaje.

Jednorazowy za 3,60

Od 16 sierpnia cena jednorazowego biletu wzrośnie z 2,80 zł do 3,60 zł, dobowego z 9 zł do 12 zł, a 30-dniowego z 78 zł do 90 zł, a 90-dniowego z 196 do 220 zł. Po 16 sierpnia za 30-dniowy bilet na okaziciela mamy zapłacić 180 zł (teraz 140 zł), za 90-dniowy za okaziciela 450 zł (teraz 360 zł). Popularny bilet 20-minutowy zdrożeje z 2 zł do 2,60 zł.

Zmiana logo to początek kampanii informacyjnej na temat podwyżki.

roody/par