ZTM: Linie E-4 i E-8 stracą rację bytu

Warszawa

fot

Plany zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu mostu Północnego wzbudziły sporo kontrowersji. Internauci tvnwarszawa.pl krytykują przede wszystkim pomysł zlikwidowania linii ekspresowych: E-4 i E-8, zmianę trasy autobusu 510 i rezygnację z puszczenia nową przeprawą 511.

Urzędnicy właśnie ujawnili, jak ich zdaniem powinna wyglądać komunikacja miejska po otwarciu mostu Północnego. Trzy linie dzienne i jedna nocna wjadą bezpośrednio na most, ale zmian szykuje się więcej.

Już teraz widać, że nie wszystkie propozycje spodobały się naszym internautom. Sprzeciw budzi m.in.: pomysł zlikwidowania linii ekspresowych oraz skrócenie trasy linii 503.

Internauci pytają także, dlaczego nowym mostem nie pojedzie 511, oraz nie zgadzają się z propozycją zmiany trasy linii 510, który ma z Dworca Centralnego jeździć Traktem Królewskim do placu Wilsona, metra Marymont, a następnie wjechać na most Grota. Apelują również o popołudniowe kursy 404.

CZYTAJ WIĘCEJ OPINII NA FORUM

Czekają na uwagi

Urzędnicy z Białołęki podkreślają, że listę opublikowali kilka miesięcy przed wprowadzeniem zmian właśnie po to, by mieszkańcy mogli je ocenić.

Wątpliwości i pytania, które internauci przesłali nam na forum tvnwarszawa.pl i warszawa@tvn.pl przekazaliśmy do ZTM z prośbą o komentarz.

"Stracą rację bytu"

- Linie ekspresowe E-4 i E-8 mają być zlikwidowane dlatego, że szybkie połączenie z metrem najkrótszą trasą zapewnią linie 101 i 404. Będą kursowały w porannym szczycie co 4 minuty. Linie ekspresowe dojeżdżające z Nowodworów do metra Marymont (czyli dłuższą trasą) stracą rację bytu, gdyż pasażerowie będą wybierali najkrótsze połączenie przez most Marii Skłodowskiej-Curie - odpowiada Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

A jak przekonuje, linia 404 będzie potrzebna tylko rano. - Rano wszyscy, a na pewno zdecydowana większość, jadą na tę samą godzinę, więc potoki są większe. Po południu szczyt powrotny jest znacznie bardziej rozłożony w czasie więc linia 101 sobie bez problemu powinna poradzić – wyjaśnia Krajnow. I od razu zaznacza: - Jeśli nie – nie wykluczamy jakichś korekt.

Z przesiadką do Arkadii

Krajnow tłumaczy również, dlaczego urzędnicy nie chcą wpuścić na most Północny linii 511. - Dlatego, że to wydłużyłoby czas dojazdu do metra. Linia na Modlińskiej, gdzie jest buspas świetnie sobie radzi i dowozi szybko do stacji Marymont. Jeśli ktoś chce jechać na Młociny będzie mógł się przesiąść na Modlińskiej do 508 albo dojechać do pętli Nowodwory linią 211 – przekonuje rzecznik ZTM.

Jego zdaniem niezbędne jest też skrócenie trasy linii 503. - Linia na obecnej trasie się nie sprawdza. Jej zadania na północy Warszawy przejmie 510, która dowiezie pasażerów na Trakt Królewski – przekonuje. I odnosi się też do zmiany trasy właśnie linii 510, która nie dowiezie już pasażerów m.in. do Arkadii. - Z Białołęki do Arkadii będzie można dojechać przesiadką do tramwaju linii 17 np. na przystanku Metro Marymont – proponuje.

fot
fot. ZTM

ran/par