Zobacz, co budują pod Świętokrzyską

Warszawa

Budowa łącznika I i II linii | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
W tym miejscu znajdzie się korytarz prowadzący do II linii | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
Budowa łącznika I i II linii | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
Budowa łącznika I i II linii | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
W tym miejscu znajdzie się korytarz prowadzący do II linii | materiały inwestora
Projekt przejścia podziemnego | materiały inwestora
Budowa łącznika I i II linii | materiały inwestora

Tysiące pasażerów metra do 9 kwietnia skazanych jest na niewygodne przesiadki. Stacja metra Świętokrzyska została zamknięta z powodu budowy podziemnego przejścia łączącego I i II linię. Urzędnicy przekonują, że trzeba się przemęczyć, żeby potem było wygodnie. Jak będzie wyglądało połączenie I i II linii? Zobaczcie zaprezentowane przez Metro Warszawskie projekty i wizualizacje.

W budowanym łączniku znajdą się schody konwencjonalne oraz ruchome, prowadzące z peronu stacji I linii do peronu II linii metra. Zaprojektowano też windę, która zapewnia bezpośrednie przejście między peronami, wygodne na przykład dla osób na wózkach.

Wyburzą ścianę

Do windy i schodów będzie się można dostać korzystając z korytarza powstającego przy południowym krańcu peronu (w kierunku Kabat). Zostanie tam wyburzona istniejąca obecnie ściana i wybudowany korytarz.

Ogromne utrudnienia

Niestety, te prace powodują spore utrudnienia. Do 9 kwietnia stacja Świętokrzyska jest wyłączona z ruchu, a pasażerowie metra muszą przesiadać się do komunikacji naziemnej.

Wcześniej był rozważany wariant, by schody pomiędzy I i II linią były poprowadzone przez antresolę (wtedy nie trzeba byłoby zamykać ruchu na I linii), ale ostatecznie koncepcję odrzucono, jako mniej wygodną dla pasażerów.

II linia opóźniona

Tymaczasem wciąż otwartym pozostaje pytanie, kiedy centralny odcinek II linii zostanie oddany do użytku. Jak podkreślają eksperci, pierwotny termin zakończenia budowy w październiku 2013 jest już nierealny. Ratusz wciąż jednak nie chce oficjalnie podać nowego terminu zakończenia prac.

mjc/mz