Zegar dla II linii metra wreszcie zaczął tykać

Warszawa

| Getty ImagesTeren budowy II linii metra na Powiślu fot. Metro Warszawskie

Po trzech miesiącach przepychanek między urzędnikami wreszcie wojewoda wszczął procedurę wydawania decyzji pozwolenia na budowę dla stacji ONZ. Bez niej tarcze TBM, którymi będzie drążony centralny odcinek II linii metra, nie mogłyby rozpocząć pracy.

Wojewoda ma od dziś 65 dni na wydanie decyzji. - Będziemy się starali zrobić to jak najszybciej, najprawdopodobniej nastąpi to jeszcze w maju - obiecuje Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody.

Na ostatnią chwilę

Brakujące do wszczęcia procedury dokumenty Metro Warszawskie dostarczyło w ostatniej chwili. Właśnie na 5 maja wojewoda wyznaczył ostateczny termin ich złożenia. Gdyby urzędnicy się spóźnili, całą procedurę składania dokumentacji należałoby powtórzyć, co dodatkowo opóźniłoby i tak już mocno spóźnione decyzje.

Siedem stacji, trzy decyzje

Jak zapewnia Ivetta Biały, w najbliższych dniach będą wszczęte także procedury dotyczące stacji Świętokrzyska i Dworzec Wileński, na które pozwolenia musi wydać również wojewoda. Aktualnie inwestor ma prawomocne pozwolenia na budowę jedynie na trzy z siedmiu stacji centralnego odcinka: Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat i Powiśle. Tymczasem harmonogram budowy zakładał, że już w maju rozpocznie się budowa na stacji Rondo ONZ, a wczesnym latem prace będą trwały już na wszystkich stacjach jednocześnie.

mjc/par