Zamiast pasażerów tony kostki brukowej. Testy pociągów na II linii metra

Warszawa

UMTesty II linii metra

Pociągi inspiro jeżdżą już centralnym odcinkiem II linii metra. Na razie bez pasażerów, ale z obciążeniem, które markuje ich obecność. Na nowej trasie sprawdzanie urządzeń i szkolenie pracowników metra - informuje ratusz.

Próby obciążeniowe pojazdów na II linii trwają od poniedziałku. Celem jest potwierdzenie poprawności działania pociągów na trasie. Inspiro kursują całą trasą – pomiędzy Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.

– Przeprowadzane testy są bardzo ważne i niezbędne nim pociągi rozpoczną wożenie pasażerów. Musimy mieć pewność, że wszystkie systemy są sprawne i metro jest bezpieczne - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM
Metro wozi ciężary | UM

Jeżdżą 90 km/h

Jak podaje ratusz, podczas prób sprawdzane jest, jak zachowuje się pociąg przy różnych prędkościach. Badany jest start i rozpędzanie się pociągu, hamowanie przy różnych prędkościach i różnym dociążeniu.

- W tej chwili odbywają się testy jazdy pociągów z prędkością prawie 90 km/h. Pociągi są pod pełnym sztucznym obciążeniem pozwalającym na zamarkowanie jazdy pociągiem wypełnionym pasażerami. Jazdy rozpoczęły się w poniedziałek w nocy. Przebiegają bez zastrzeżeń - tłumaczył w środę Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

116 ton obciążenia

Badania przeprowadza się w dwóch etapach: przy obciążeniu 7 osób na metr kwadratowy oraz 8 osób na metr kwadratowy. Podczas pierwszej próby pociąg obciążono ciężarem o wadze niemalże 104 ton, zaś w drugim etapie dołożono jeszcze 12 ton.

Tego typu próby potrwają jeszcze dwa dni. Ale na tym testy pociągów się nie zakończą. Inspiro będzie jeździć po centralnym odcinkiem aż do uruchomienia normalnych kursów metra.

Jak podaje ratusz, sprawdzane w ten sposób są wszystkie urządzenia, pociągów, wyposażenie stacji i tuneli szlakowych. Ten czas Metro Warszawskie wykorzystuje także do szkolenia pracowników – głównie maszynistów i dyspozytorów.

Jerzy Lejk o odbiorach technicznych centralnego odcinka
TVN 24

b//ec