Wykonawca metra wyremontuje most Grota-Roweckiego

Warszawa

Maciej Wężyk/ tvnwarszawa.plTak dziś wygląda most Grota

Za 544 mln złotych firma Astaldi i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów wyremontują most Grota-Roweckiego. Umowa ma być podpisana w kwietniu. Przeprawę w nowej odsłonie zobaczymy w 2015 roku.

Astaldi i PBDiM wchodzą w skład konsorcjum budującego II linię metra. To właśnie te dwie firmy zaproponowały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na remont mostu Grota. Za wykonane prace chcą 544 mln złotych.

Jak szacuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, umowa na remont może zostać podpisana w kwietniu. Od tego czasu wykonawca będzie miał 27 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.

Według założeń inwestycji, przeprawa ma zostać poszerzona do pięciu pasów ruchu w obu kierunkach (dwa dla drogi S8 i trzy dla ruchu lokalnego). Przetarg dotyczy także przebudowy Trasy AK od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej. Ten odcinek ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku. W tym rejonie mają powstać ekrany akustyczne, a także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Wykonawca za remont ma otrzymać 544 mln złotych.

Na czas remontu zastępczy most

Na czas remontu, kierowcy będą mieli do dyspozycji zastępczy most. Jak się okazuje nie będzie to historyczna konstrukcja mostu Syreny, która kiedyś już służyła warszawiakom jako tymczasowa estakada modernizowanej trasy S8. Ta stoi teraz w Kozłowie Szlacheckim (na obrzeżach Mazowsza) i łączą brzegi Bzury.

Na czas remontu Grota-Roweckiego w stolicy pojawi się podobna konstrukcja.

Opóźnione rozstrzygnięcie

Wykonawca przebudowy mostu Grota miał zostać wyłoniony na jesieni 2012 roku, tak się jednak nie stało. Firmy startujące w przetargu miały wiele zastrzeżeń do warunków postępowania i odwołały się do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta 6 czerwca 2012 roku potwierdziła w całości zasadność wykluczenia przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad dwóch firm: NDI oraz Alpinie Bau z postępowania na przebudowę mostu.

Ponowne rozpatrzenie wniosków nakazał jednak GDDKiA sąd, który wskazał, że niesolidność wykonawcy nie jest tożsama z brakiem jego profesjonalizmu zawodowego. Tu przeczytasz więcej.

bf//ec

Remont mostu Grota to nie jedyna inwestycja drogowa w tym roku:

Mówi Wiesław Witek, dyrektor biura koordynacji remontów
Marcin Gula / tvnwarszawa.pl