Wschodnia Obwodnica Warszawy: Wesoła protestuje, chce węzła i tunelu

Warszawa

tvnwarszawa.plWładze Wesołej chcą węzła i tunelu

Choć GDDKiA wybrała trasę, którą chciałaby poprowadzić Wschodnią Obwodnicę Warszawy, to nadal nie jest pewne, czy droga przebiegnie tak, jak zaplanowali sobie drogowcy. Władze Wesołej domagają się budowy tunelu i węzła na odcinku przebiegającym przez ich dzielnicę.

 

O planowanym przebiegu najdłuższego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy, od węzła Drewnica do węzła Zakręt, napisaliśmy we wtorek. Drogowcy podzielili ten odcinek na dwie części. W kwietniu udało im się wystąpić o decyzję środowiskową na pierwszy ponad 3,5-kilometrowy odcinek licząc od Drewnicy.

Bez tunelu i węzła

Kontrowersje wywołał drugi odcinek. Jeden z proponowanych wariantów zakładał, że między ulicami Niemcewicza a Uroczą powstanie tunel, a przy skrzyżowaniu nowej drogi z ul. 1. Pułku Praskiego - węzeł "Wesoła". Ale GDDKiA zdecydowała się na inne rozwiązanie.

Tędy pobiegnie Wschodnia Obwodnica Warszawy

- Przeprowadzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jako najkorzystniejszy wskazało wariant przez Sulejówek, bez tunelu w Wesołej - mówiła Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

I zapewniała, że w analizie wzięto pod uwagę możliwe natężenie ruchu, wpływ na środowisko i koszty.

Wesoła protestuje

Takie rozwiązanie nie przypadło do gustu władzom Wesołej. – Jesteśmy zaskoczeni takim rozwiązaniem. Zupełnie nam się to nie podoba. Nie jest to korzystne dla mieszkańców osiedli, z którymi będzie sąsiadowała droga – mówi Edward Kłos, burmistrz dzielnicy.

Jakie są zatem postulaty mieszkańców? - Chcielibyśmy budowy tunelu, tak by ograniczyć hałas. Co więcej, jeśli mamy mieć taką drogę u siebie, to powinniśmy w pełni z niej skorzystać. Dlatego mieszkańcom osiedla przydałby się węzeł, z którego mogliby korzystać – argumentuje burmistrz.

Będą konsultacje

GDDKiA nie wystąpiła jeszcze o decyzję środowiskową w sprawie fragmentu trasy przebiegającego przez Wesołą i Sulejówek.

- Swoje stanowisko na temat przebiegu trasy zainteresowane strony będą mogły wyrazić w trakcie  konsultacji społecznych – zapowiada Stefańska. - Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która to dopiero ostatecznie wskaże przebieg trasy - zaznacza.

Władze Wesołej liczą na uwzględnienie swoich postulatów. – Nic nie jest jeszcze przesądzone. Chcemy wypracować takie rozwiązanie, które będzie do zaakceptowania przez mieszkańców – dodaje burmistrz Kłos.

Warszawski ring

WOW to droga ekspresowa (S17), która od wschodu zamknie ring warszawskiej obwodnicy. Łączyć się będzie z Południową Obwodnicą Warszawy (węzeł Lubelska) oraz z Trasą S8 (węzeł Drewnica). To w sumie ponad 20 km nowej trasy. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: węzeł Drewnica - węzeł Zakręt (15 km), węzeł Zakręt - węzeł Lubelska (2,5 km) oraz sam węzeł Lubelska (2 km). Zgodnie z obecnymi planami trasa ma zostać zbudowana do 2020 roku

W sumie warszawski ring będzie miał ok. 82 km długości. Do użytku zostało już oddanych ok. 38 km. - Kolejne 6,8 km jest na etapie realizacji (trasa AK z mostem Grota-Roweckiego oraz fragment obwodnicy Marek, który także jest częścią warszawskiego ringu) natomiast 18,5 km na etapie przetargu (Południowa Obwodnica Warszawy) - wyjaśnia rzeczniczka.

 

WOW w sieci dróg województwa mazowieckiego
GDDKiA

jb/b