WKD: tory do wymiany, stare pociągi na złom

Warszawa

Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG
Nowe pociągi dla WKD | WKD / NEWAG

Warszawska Kolej Dojazdowa będzie kursować częściej. Zanim będzie lepiej, musi być jednak gorzej - w wakacje odbędzie się remont toru na odcinku Warszawa Śródmieście - Komorów. A to oznacza poważne utrudnienia.

Zwiększenie częstotliwości kursowania kolejki będzie możliwe dzięki zmianie napięcia w sieci trakcyjnej z 600 V do 3000 V. - Przełączenie planowane jest na okres 30 kwietnia - 3 maja - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.

Termin jest uzależniony od dostawy jednego z sześciu nowych pociągów Newagu. - Nowe pojazdy są dostosowane tylko i wyłącznie do napięcia 3000 V, w związku z tym chcemy połączyć te dwie operacje, aby pociągi od razu włączyć do ruchu - wyjaśnia rzecznik.

Jeśli terminu nie uda się zachować, spółka ma drugi - koniec maja, czyli weekend z Bożym Ciałem.

EN94 odjadą do lamusa

Według zapewnień spółki, przełączenie napięcia nie wpłynie na ruch kolejki. - Prace powinny być tak przeprowadzone, aby pasażerowie ich nie odczuli - mówi Kulesza. Dodaje jednak, że na wszelki wypadek w odwodzie będą autobusy. Jeśli zajdzie potrzeba, będzie można szybko uruchomić komunikację zastępczą.

Harmonogram zakłada, że pociągi będą kursować częściej od połowy grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Na początku na odcinku od Komorowa do Śródmieścia, potem na całym odcinku - do Grodziska.

Wraz z podwyższeniem napięcia całkowicie znikną za to z torów stare pociągi EN94 - klasyczne składy WKD, które pamiętają jeszcze lata 70. Czy spółka planuje jakieś huczne pożegnanie? - Mamy wnioski od zainteresowanych osób i na pewno zorganizujemy jakieś wydarzenie związane z prawie 45-letnią eksploatacją tych pojazdów - zapewnia nasz rozmówca. - Szczegóły nie są jednak jeszcze znane - dodaje.

Pociągi pamiętają jeszcze lata 70.
wkd.com

Dwa miesiące na wymianę toru

Także w tym roku wyremontowany zostanie tor numer 2 na odcinku Warszawa Śródmieście - Komorów. Ostatni raz torowisko przeszło remont w latach 80. Tor numer 1 wyremontowano w zeszłym roku, co dało się we znaki pasażerom. Podobnie będzie w tym.

- Całkowicie wyłączony zostanie ruch na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Warszawa Zachodnia WKD, a pociągi od Komorowa do Warszawy Zachodniej WKD będą kursowały tylko po jednym torze - mówi Krzysztof Kulesza. Jak dodaje, ten odcinek zostanie podzielony na dwie części z przystankiem przesiadkowym w Opaczy. Tam pasażerowie będą przesiadać z jednego peronu na drugi.

To jednak nie koniec zmian. - Część pociągów z Grodziska Mazowieckiego i Milanówka będzie dojeżdżała do stacji Komorów, gdzie pasażerowie będą musieli się przesiąść do zastępczego autobusu kursującego na trasie Komorów - Pruszków - Warszawa Śródmieście. Będzie także uruchomiona druga zastępcza linia autobusowa, kursująca ze stacji WKD w Pruszkowie do Warszawy Śródmieście - zapowiada Kulesza.

Autobusy komunikacji zastępczej będą kursować Alejami Jerozolimskimi i mają zatrzymywać się na przystankach położonych blisko stacji WKD.

Utrudnienia mają potrwać od 1 lipca do 31 sierpnia. Wartość zakontraktowanych prac to prawie 16 mln złotych.

Niedawno informowaliśmy, że na dwa lata udało się odroczyć wycinkę drzew przy WKD:

Drzewa zbyt blisko torów przy stacji WKD Opacz
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

su/b