Wiemy, kto zbuduje trzy ostatnie odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy

Warszawa

tvnwarszawa.plWyłoniono wykonawców POW

Astaldi, turecko-polskie konsorcjum i Warbud S.A. - to wykonawcy, którzy dokończą Południową Obwodnicę Warszawy. W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetargi na trzy odcinki trasy. Podpisanie umów zaplanowano na lipiec.

Pozostały do wybudowania fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska podzielono na trzy odcinki: A, B i C. Teraz wiemy, kto je zaprojektuje i wykona.

Najniższe oferty

Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za - 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi.

Koperty z ofertami zostały otwarte 26 stycznia 2015 roku. Najtańszą ofertę złożyła właśnie wyłoniona firma, najdroższą Strabag - 2,4 mld zł.

Odcinek B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego stworzy projekt i wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowana cena jest prawie 1 mld zł niższa od zakładanych kosztów budowy.

Koperty z ofertami otwarto 15 stycznia 2015 roku.

Odcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych firma, która także złożyła najtańszą ofertę, WARBUD S.A.

Koperty z ofertami otwarto 19 stycznia 2015 roku. Do przetargu zgłosił się też Budimex, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., który zaproponował 714,81 mln zł oraz Bilfinger Infrastructure S.A. oferujący kwotę 594,76 mln zł.

3,7 tys. stron wyjaśnień

Jak zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowane było m.in. czy rozwiązania przedstawione przez wykonawców spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.

- Z niezwykłą starannością weryfikowaliśmy złożone w przetargu oferty pod kątem wykluczenia zawierających rażąco niskie ceny - zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - Pod tym kątem weryfikowane były cztery z dziesięciu ofert złożonych w przetargu na zadanie A, cztery z pięciu na zadanie B i dwie z trzech złożonych na zaprojektowanie i budowę zadania C. W sumie zadaliśmy każdemu z wykonawców od około 100 do 120 pytań, które pozwoliły rozwiać wątpliwości w tym zakresie - tłumaczy.

GDDKiA otrzymała łącznie 3,7 tys. stron wyjaśnień.

Umowy z wybranymi wykonawcami GDDKiA chciałaby podpisać w lipcu tego roku.

Południowa Obwodnica Warszawy, odcinek Puławska-Lubelska
GDDKiA

W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.

Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.

Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasa S79 od węzła Lotnisko do węzła Marynarska.

Pierwszy odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska otwarto 31 lipca 2013 roku.

Pierwszy przejazd obwodnicą
fot. TomaszZieliński film:TVN24

su/ec