Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Wiceprezydent: metro uruchomione w ciągu kilku, kilkunastu dni

Warszawa

Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.plWiceprezydent Jacek Wojciechowicz mówi o otwarciu metra

- II linia metra zostanie uruchomiona w ciągu kilku, kilkunastu dni - zapowiedział na czwartkowej Radzie Warszawy wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz. W środę nadzór budowlany zakończył kontrolę wszystkich stacji. Teraz przyszedł czas na jazdy testowe, które mogą potrwać około dwóch tygodni.

Jak już informowaliśmy, w środę Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego zakończył kontrolę wszystkich stacji II linii metra. Jako ostatnią inspektorzy skontrolowali "Stadion Narodowy".

- Odbiory się zakończyły. Wszystkie decyzje zostały wydane. Teraz trwają jazdy testowe, które będą trwały tyle, ile będzie to konieczne - poinformował na sesji Wojciechowicz.

Jazdy testowe są ostatnim etapem przed oddaniem do użytku II linii metra. Jak informowała wcześniej Anna Bartoń z Metra Warszawskiego, potrwają one około dwóch tygodni.

Metro z opóźnieniem

Hanna Gronkiewicz-Waltz nie podaje terminu otwarcia metra
Urząd Miasta

W listopadzie ubiegłego roku prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego", do którego doszło 2 grudnia.

6 kilometrów trasy i 7 stacji

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

Przejazd II linią metra
Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl

jk/PAP//ec