"Wciskają" stację metra pomiędzy gęstą zabudowę

Warszawa

Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl
Prace przy Nowym Świecie | budowametra.pl

Budowniczowie metra pracują na ulicy Świętokrzyskiej, a sam plac budowy stacji Nowy Świat zmienia się z dnia na dzień. Zeszliśmy na głębokość 5 metrów- informuje wykonawca II linii podziemnej kolejki.

"W rejonie powstającej w ścisłym centrum stolicy stacji C12 Nowy Świat wykonaliśmy już wykop wstępny. Platforma robocza, wciśnięta w wąską ulicę Świętokrzyską, liczy 20 m szerokości i 50 m długości. Na jej części właśnie wylany został tzw. chudy beton" – relacjonuje konsorcjum AGP, które buduje II linię podziemnej kolejki.

Sklejka na beton

"Na placu budowy trwają przygotowania pod ułożenie zbrojenia. Sama przestrzeń wykopu to 1 tys. mkw. Część, na którą wylewany jest beton pokrywana jest sklejką. Jej zadaniem będzie oddzielenie betonu niższej klasy od docelowego betonu architektonicznego stropu, który odsłaniany jest podczas wydobywania urobku spod powierzchni" – czytamy na stronie budowametra.pl.

Później przyjdzie czas na układanie zbrojenia i betonowanie pierwszej płyty górnej stacji Nowy Świat. Na placu budowy widać też mikropale, które mają zabezpieczyć m.in. fundamenty pobliskich budynków znajdujących się 70 cm od ścian szczelinowych powstającej stacji.

Trwają pomiary

"Wykonywanym pracom towarzyszą także nieustające pomiary geodezyjne, które pozwalają na bieżąco kontrolować parametry projektowe podziemnej budowli" – relacjonują budowniczowie.

Robotnicy zdemontowali też odcinek sieci ciepłowniczej kolidujący z powstającym korpusem stacji. W jego miejscu powstanie kanał zapewniający dostęp do tej sieci.

Schemat metra warszawskiego
metro.waw.pl/grafika TVN24

ran//ec