Wawer protestuje: "Zostawcie 521"

Warszawa

| Fakty TVNfot. TVN Warszawa

Trwają konsultacje na temat zmian w komunikacji miejskiej w Wawrze, Rembertowie i Wesołej. Największe emocje budzi planowana likwidacja linii 521. Protestują także czytelnicy portalu tvnwarszawa.pl.

Jak zawsze, gdy ratusz przedstawia plan zmian w komunikacji miejskiej, i tym razem od razu rozległy się głosy protestu. "Z tą likwidacją 521 to jakaś kpina?" – pyta retorycznie Adam. "Czy zabranie 521 to spóźniony żart prima aprilisowy? Bardzo on niesmaczny" – wtóruje mu Magda. - Po likwidacji 521 będę musiała sterczeć naście minut na tramwaj, który jedzie dwa razy dłużej albo inny autobus z przesiadką w dodatku? – dopytuje inna internautka.

Według planów Zarządu Trasnportu Miejskiego, linię 521 ma zastąpić 113. Ta dojedzie jednak tylko do ronda Wiatraczna, gdzie pasażerowie mają się przesiadać w tramwaje do centrum. Ten pomysł, deliktanie mówiąc, nie budzi entuzjazmu.

Pociągiem albo pieszo?

"Nie jestem zbytnio zadowolona z likwidacji 521 :-( Ta linia jest najszybsza i ma bardzo wygodne połączenie. Nie zabierajcie nam tej linii" – apeluje mma456.

"Znów się dobierają do 521, jedynej linii autobusowej, która łączy Falenicę z centrum miasta. Mówią - są SKM-ki. Owszem, są pojedyncze, zatłoczone tak, że nawet nie chce się do nich wsiadać. A jak się psują, to co? Pieszo. Zaczną zacierać ręce prywatne linie, znów kasa popłynie w ich ręce" – snuje czarny scenariusz Mazowszanka.

Mieszkaniec zauważa, że 113 dojeżdżające do pętli tramwajowej to kiepski pomysł, ponieważ awaria tramwaju oznacza komunikacyjny paraliż dla całej miejscowości.

Nieliczni popierają zmiany

Nova zapowiada, że ani myśli przesiadać się z własnego samochodu do komunikacji publicznej. "No i znowu najlepszym środkiem transportu w Warszawie pozostaje prywatny samochód. Codziennie dojeżdżam z Wawra do centrum do pracy i nawet stojąc w korkach dojazd mi mniej czasu zajmuje, niż jadąc komunikacją miejską." Snuje przy tym dalekosiężną wizję "przekształcenie SKM w metro jedżdżące co najmniej 90 km/h".

W tej fali krytyki zdarzają się odosobnione głosy popierające zmiany. "Moim zdaniem zmiany są na plus. Z Wawra jest SKM i Kolej Mazowiecka do Śródmieścia, jest 520, 411 i tramwaje z Gocławka. A skrócenie linii i większa ich częstotliwość wewnątrz dzielnicy wyjdzie nam tylko na dobre. W kilka minut można będzie dojechać do pociągu, 20 minut i jestem w Śródmieściu. Popieram wszystkie zmiany" – deklaruje Maciek.

Duże zmiany w Wawrze

Nowa stratego realizowana przez ZTM zakłada promowanie linii krótszych, ale jeżdżących z większą częstotliwością. Linia 521 ma zostać zlikwidowana, ponieważ dubluje pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich na linii otwockiej. W zamian planuje się uruchomienie linii 113 kończącej trasę na rondzie Wiatraczna.

Mniej autobusów ma także przejeżdżać przez tory kolejowe, ponieważ w związku pojawianiem się SKM-ki, zapory opuszczane są częściej.

Projekt zmian jest poddany społecznym konsultacjom. Wnioski można zgłaszać telefonicznie pod numerem (22) 194-84, mailowo na adres konsultacje@ztm.waw.pl i na facebookowym profilu ZTM.

bako/roody