Przygotuj się na:

Utrudnienia na Ochocie i Ursynowie

Na Ochocie startują prace poprzedzające przebudowę niebezpiecznego skrzyżowania Grójeckiej z Harfową i Racławicką Z kolei w weekend na Płaskowickiej ciąg dalszy prac związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Z utrudnieniami muszą liczyć się kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Awaria w łączniku linii metra. Przesiadka tylko przez antresolę

TVN Warszawa | Najnowsze

Autor:
kk/r
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plŁącznik linii metra (zdjęcie ilustracyjne)

Pasażerów przesiadających się między pierwszą a drugą linią metra czekały poranne utrudnienia. Przez kilka godzin nieczynny był łącznik na stacji Świętokrzyska.

Przed utrudnieniami ostrzegł przed godziną 8 Zarząd Transportu Miejskiego. Komunikat w tej sprawie pojawił się na Twitterze. "Uwaga! Od rana zamknięty jest łącznik między liniami metra M1 i M1 na stacji Świętokrzyska. Na miejscu pracują informatorzy, którzy pomagają pasażerom" - przeczytaliśmy na profilu Warszawskiego Transportu Publicznego.

Awaria bramy przeciwpożarowej

O powód zamknięcia łącznika zapytaliśmy Metro Warszawskie.

- Mamy awarię mechanizmu otwierania bramy przeciwpożarowej, obecnie jest ona zamknięta. Przejście między liniami M1 i M2 odbywa się tylko przez antresolę - poinformował Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego.

Jak precyzował, łącznik został wyłączony z użytkowania we wtorek rano, jeszcze przed odjazdem pierwszego pociągu. - Od rana próbujemy naprawić tę usterkę - dodał. Początkowo zastrzegł jednak, że trudno ocenić, ile może to potrwać.

Utrudnienia zakończyły się przed godziną 10. - Udało nam się otworzyć bramę i odblokować przejście do łącznika - przekazał Czerski.

Co z tym łącznikiem?

O problemach z łącznikiem pisaliśmy nie raz. Większość przesiadających się wybiera drogę na skróty, a przejście na poziomie peronów jest bardzo wąskie. Powoduje to, że pasażerowie w godzinach szczytu muszą znacznie zwolnić i tłoczyć się w przejściu.

W dodatku schody ruchome często nie działają. Zdaniem urzędników w większości przypadków winni tego są sami pasażerowie. Z informacji Metra Warszawskiego wynika, że schody są zatrzymywane przyciskiem "stop" nawet kilkadziesiąt razy dziennie. O pomoc proszona była nawet policja, która karała mandatami za nieuzasadnione używanie przycisku.

Na początku ubiegłego roku władze miasta doszły też do wniosku, że łącznik jest za wąski i może zagrażać bezpieczeństwu tłoczących się podróżnych. Musiało jednak minąć kilka lat od jego budowy, by urzędnicy rozpoczęli poszukiwania wyjścia z tej sytuacji. Konstrukcja łącznika nie pozwala jednak na wiele. Zdaniem niektórych łącznik w obecnym kształcie nie powinien w ogóle powstać.

Łącznik między I a II linią metra: znów awaria schodów

Naprawa ruchomych schodówMateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
wideo 2/5

Źródło: tvnwarszawa.pl

kk/r