Najnowsze

Każdej doby korzysta z niego 55 tysięcy pasażerów. Według ratusza to najbardziej efektywny buspas w stolicy

Najnowsze

Autor:
dg/gp
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Lada dzień rozpocznie się remont wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej
Lada dzień rozpocznie się remont wiaduktów na Trasie ŁazienkowskiejArtur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl
wideo 2/3
Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.plLada dzień rozpocznie się remont wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej

Z buspasa na Trasie Łazienkowskiej korzysta 55 tysięcy pasażerów na dobę - informuje stołeczny ratusz. W komunikacyjnym szczycie przejeżdża tam ponad 60 autobusów na godzinę. Na czas przebudowy trasy miasto uruchamia kolejne buspasy.

Buspas na Trasie Łazienkowskiej działa w obu kierunkach już od wielu lat. Jego długość to 6,7 km na odcinku od Ostrobramskiej do Grójeckiej. W przeciwnym kierunku jest nieco dłuższy, bo wytyczono go od ul. Szczęśliwickiej do Kanału Gocławskiego. Ratusz wskazuje, że to najbardziej efektywny buspas w stolicy.

"W szczytach komunikacyjnych pomiędzy przystankami Saska a pl. Na Rozdrożu przejeżdża, w jednym kierunku, ponad 60 pojazdów WTP na godzinę czyli autobus jedzie częściej niż co minutę" - wylicza ratusz. Poza godzinami szczytu i weekendy autobusów jest nieco mniej - około 40 na godzinę. "W szczycie komunikacyjnym, zarówno porannym jak i południowym, w obie strony podróżuje około 10 tysięcy osób w ciągu godziny. W ciągu doby jest to ponad 55 tysięcy pasażerów, którzy wiedzą, że tu nie utkną w korku" - poinformowali w komunikacie urzędnicy.

Buspasy na czas przebudowy Trasy Łazienkowskiej

W najbliższy weekend rozpocznie się przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Północny zostanie zamknięty dla ruchu, a do dyspozycji kierowców będzie tylko południowy, po którym ruch będzie się odbywał w obu kierunkach (z tego powodu został wcześniej wzmocniony). Pierwsze prace przygotowawcze rozpoczną się w piątek, 28 stycznia, po południowym szczycie. Dla kierowców indywidualnych przeznaczone będą dwa skrajne pasy o szerokości 2,2 metra a dwa wewnętrzne pasy, o szerokości 3 m, zarezerwowane zostaną dla autobusów i dopuszczonych pojazdów (taksówek, motocykli, MTON, pojazdów uprzywilejowanych).

Priorytet w czasie przebudowy wiaduktów będzie miał transport miejski. Przejazd w trakcie remontu wiaduktów ułatwić mają buspasy, które już działają lub zostaną uruchomione w najbliższych dniach w następujących ulicach:

- aleja Stanów Zjednoczonych w obu kierunkach na odcinku od ronda Wiatraczna do Przyczółku Grochowskiego;

- Ostrobramska w kierunku zachodnim na odcinku od Lotniczej do Przyczółku Grochowskiego;

- Krzyckiego na odcinku od Wawelskiej do Filtrowej;

- Marynarska w kierunku wschodnim na odcinku stacji PKP Służewiec do ronda Unii Europejskiej;

- Łopuszańska w kierunku wschodnim od wiaduktu nad torami kolejowymi do Kolneńskiej.

Buspas na OstrobramskiejArtur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl

Będą kolejne buspasy

Powyższe buspasy stanowią elementy tymczasowej organizacji ruchu. W ubiegłym roku stołeczny ratusz zapowiadał wprowadzenie kilku nowych stałych buspasów. Nie wskazano jednak daty ich wytyczenia. Buspasy są planowane na : Modlińskiej – na odcinku od ulicy Aluzyjnej do Światowida, w jednym kierunku, o długości ok. 4 kilometrów; Czerniakowskiej – na odcinku od Witosa do ulicy Łazienkowskiej, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 5 kilometrów, Puławskiej – na odcinku od ulicy Dolina Służewiecka do granic miasta, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 15 kilometrów.

Do tej pory z zapowiadanych wtedy buspasów miasto wytyczyło jeden: w ciągu Doliny Służewieckiej i alei Sikorskiego. Dwukilometrowy buspas działa od 10 stycznia. Jego uruchomienie było możliwe dzięki otwarciu tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie, który przejął znaczną część ruchu z tej trasy. Buspas działa na obu jezdniach na odcinku od Nowoursynowskiej do Sobieskiego. Decyzję o jego wytyczeniu ratusz podjął błyskawicznie. Udogodnienie dla pasażerów komunikacji miejskiej powstało nieco ponad dwa tygodnie po otwarciu tunelu.

Jak informował w ubiegłym tygodniu Zarząd Dróg Miejskich, dzięki buspasowi wytyczonemu w Dolinie Służewieckiej i alei Sikorskiego autobusy nie spóźniają się i korzysta z nich znacznie więcej pasażerów. Dane dowodzą również, że po otwarciu tunelu obwodnicy ubyło tu samochodów.

Dolina Służewiecka po wytyczeniu buspasa ZDM

Autor:dg/gp

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa

Pozostałe wiadomości