Przygotuj się na:

MARATON WARSZAWSKI

Maraton i Półmaraton Warszawski startują w ostatni weekend września. Po raz pierwszy trasy obu biegów zostaną połączone, a na stołecznych ulicach pojawi się około 10 tysięcy biegaczy. Do rywalizacji staną także uczestnicy Mistrzostw Świata Głuchych w Maratonie. Trasa królewskiego dystansu będzie prowadziła przez Śródmieście, Mokotów, Pragę, Żoliborz i Bielany. W planach są też biegi towarzyszące: Bridgestone Sztafeta Maratońska oraz New Balance Bieg na Piątkę.

Najnowsze

Skończyli wymieniać nawierzchnię na nowym moście Południowej Obwodnicy Warszawy

Najnowsze

Aktualizacja:
Autor:
kz
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Przygotowania do prac drogowych na moście Południowej Obwodnicy WarszawyMateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
wideo 2/3
Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.plPrzygotowania do prac drogowych na moście Południowej Obwodnicy Warszawy

Skończyły się prace na moście Południowej Obwodnicy Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała, że w sobotę wróci tam stała organizacja ruchu.

Jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, na początku tygodnia rozpoczęły się prace na oddanym w grudniu do użytku moście Południowej Obwodnicy Warszawy. Drogowcy frezowali nawierzchnię, a następnie ułożyli na niej nowy asfalt. W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała, że prace powoli się kończą, przy okazji drogowcy opisali szczegóły inwestycji.

Kiedy koniec utrudnień?

W piątek wieczorem Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że roboty związane z wymianą wierzchniej warstwy nawierzchni dobiegają końca.

- Ułożona jest już warstwa ścieralna. Pozostało jej oczyszczenie, regulacja dysków systemu odladzania, odtworzenie oznakowania i demontaż oznakowania czasowej organizacji ruchu. Z uwagi na piątkowe obfite opady deszczu, prace zostaną wykonane w sobotę. Po ich zakończeniu, w godzinach popołudniowych przywrócona zostanie stała organizacja ruchu – przekazała.

- Po wykonaniu robót sprawdziliśmy jakość tych prac. Wyniki wykazały znaczącą poprawę, w stosunku do poprzednich, parametru równości podłużnej nawierzchni. Uzyskany wynik jest aż dwukrotnie lepszy niż dopuszczalny, co z pewnością będzie odczuwalne dla kierowców - dodała.

Kto za to zapłaci?

Jak poinformowała rzeczniczka, prace są realizowane w ramach gwarancji, co oznacza, że wszelkie koszty ponosi wykonawca tego zadania.

- Został do nich zobowiązany, ponieważ wyniki wykonanych przez GDDKiA badań równości podłużnej nie spełniały wymogów wskazanych w warunkach kontraktu. Należy zaznaczyć, że badania takie powtarzaliśmy wielokrotnie wiosną, przy wymaganych dla pomiarów warunkach pogodowych – informuje Tarnowska.

Przed rozpoczęciem robót, wykonawca miał za zadanie przygotować program naprawczy, następnie projekt wykonawczy oraz projekt czasowej organizacji ruchu. Dopiero po zatwierdzeniu kolejno poszczególnych dokumentów i przygotowaniu harmonogramu robót, mógł rozpocząć etap realizacji.

Autor:kz

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA