Brakuje dwóch pozwoleń do otwarcia nowych stacji metra

Autor:
mg/b
Źródło:
PAP
Stacja Bródno linii M2 - tak wyglądają ściany zatorowe
Metro Warszawskie Stacja Bródno linii M2 - tak wyglądają ściany zatorowe

W piątek wykonawca bródnowskiego odcinka metra odebrał cztery pozwolenia na użytkowanie trzech wentylatorni i szybu wydobywczego. Tym samym pozostały jeszcze do uzyskania tylko dwa pozwolenia dla stacji Bródno i Zacisze. Wiadomo na pewno, że w piątek pasażerowie jeszcze nie skorzystają z nowych stacji.

- Trwa procedura kontrolna dotycząca stacji Zacisze i największej stacji Bródno, o długości 670 m i kubaturze 470 tys. metrów kwadratowych - przekazała rzecznika Metra Warszawskiego Anna Bartoń.

Wiadomo już, że na pewno metro na Bródno nie pojedzie w piątek. Mało prawdopodobny jest też weekend. Najbardziej realnym terminem wydaje się, więc początek przyszłego tygodnia.

- Kontrole inspekcji budowlanej to jest poważna sprawa, bezpieczeństwo i dokładne sprawdzenie wszystkich elementów nowych stacji jest najważniejsze. Wiemy, że mieszkańcy czekają na nowe stacje, my również, ale dajmy inspektorom spokojnie pracować. Cierpliwie czekamy na decyzje - powiedziała rzeczniczka stołecznego ratusza Monika Beuth.

Otwarcia nowych stacji metra na Bródnie wyczekują mieszkańcy Targówka i Białołęki, ale również podwarszawskich Ząbek czy Marek.

Budowa skończona

24 sierpnia wykonawca – firma Gülermak – złożył zawiadomienie o zakończeniu budowy. Wszystkie trzy stacje – Zacisze, Kondratowicza i Bródno - uzyskały pozytywne opinie od sanepidu i straży pożarnej. 6 września rzecznik wykonawcy firmy Gülermak Bartosz Sawicki poinformował o zakończeniu kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na stacji Kondratowicza. - Otrzymaliśmy decyzję pozytywną - powiedział. Nadal trwają kontrole na dwóch pozostałych stacjach: Zacisze i Bródno.

Trzy nowe stacje

Na Bródnie na otwarcie czekają kolejne trzy stacje linii M2: Zacisze – pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza – przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i Kondratowicza oraz Bródno – przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Łączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstała również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostały też trzy wentylatornie. To ostatni odcinek drugiej linii po wschodniej stronie miasta.

30 czerwca otwarte zostały dwie stacje metra linii M2 na Bemowie: Ulrychów, położoną w ciągu ul. Górczewskiej i Bemowo zlokalizowana w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich, przy dzielnicowym ratuszu.

Druga linia metra połączy Bemowo z Bródnem i będzie liczyć 21 stacji.

Autor:mg/b

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie

Pozostałe wiadomości