Przygotuj się na:

ZAMYKAJĄ ZAWROTKĘ NA POW

Znika tymczasowa zawrotka w miejscu, gdzie Południowa Obwodnica Warszawy łączy się z Puławską. Zmiany w organizacji ruchu czekają kierowców od poniedziałkowego wieczoru. Drogowcy wyjaśniają, że powodem ich wprowadzenia są prace zmierzające do połączenia funkcjonującej już trasy S2 z ursynowskim odcinkiem.

Drogowcy otwierają fragment Patriotów nad Południową Obwodnicą Warszawy

Najnowsze

Autor:
dg
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.plDrogowcy otworzą fragment ulicy Patriotów nad POW

Jak zapowiedziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na wtorek 13 października zaplanowano otwarcie wschodniej nitki ulicy Patriotów w Wawrze, zamkniętej w związku z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Tym samym zamknięty zostanie kręty objazd po drugiej stronie torów kolejowych.

Drogowcy zapowiadają, że we wtorek ruch na wschodniej nitce ulicy Patriotów pomiędzy Falenicą a Miedzeszynem zostanie przywrócony. W poniedziałek na miejscu był reporter tvnwarszawa.pl Artur Węgrzynowicz. - Po jednej i drugiej stronie estakady nad Południową Obwodnicą Warszawy przygotowane zostały dwa ronda. Wzdłuż ulicy powstał chodnik oraz ścieżka rowerowa. Na górze prace zostały zakończone, toczą się na dole - przekazał nasz reporter.

"Aby dokończyć budowę wiaduktu w ciągu ul. Patriotów zachód zamknięty zostanie bypass, którym do tej pory jeździli kierowcy. Tym samym wykonawca będzie miał możliwość wybudować ronda wraz z dojazdami w układzie docelowym" - poinformowała w poniedziałek GDDKiA. Jak podkreślili drogowcy, wtorkowa zmiana w organizacji ruchu umożliwi również prowadzenie prac wykończeniowych w obrębie całej zachodniej części wanny szczelnej (wykopem pod obiema nitkami Patriotów i torami kolejowymi) w węźle Patriotów.

Drogowcy otwierają zamknięty fragment ulicy Patriotów w WawrzeGDDKiA

Autobusy zmienią trasy

W związku z otwarciem nitki wschodniej i zamknięciem zachodniej na odcinku od Szafirowej do Brodnickiej nastąpią zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Jak informuje w komunikacie Zarząd Transportu Miejskiego, zmienią się trasy autobusów linii: 142, 161, 521 i N22, a linii 115 wrócą na swoją trasę podstawową.

115 : PKP MOKRY ŁUG – … – Patriotów (wsch.) – rondo A. Kulikowskiego – Patriotów (wsch.) – Walcownicza – … – ALEKSANDRÓW,

142: WIATRACZNA – … – Przewodowa – Patriotów (zach.) – przejazd kolejowy w Miedzeszynie – Patriotów (wsch.) – Walcownicza – … – ALEKSANDRÓW,

161: ZBÓJNA GÓRA – … – Przewodowa – Patriotów (zach.) – przejazd kolejowy w Miedzeszynie – Patriotów (wsch.) – przejazd kolejowy w Falenicy – Młoda – Derkaczy – Bysławska – … – OLECKA (powrót: Olecka – Włókiennicza – Michalinki – Patriotów (zach.)

521: WIATRACZNA (SZCZĘŚLIWICE) – … – Patriotów (zach.) – przejazd kolejowy w Miedzeszynie – Patriotów (wsch.) – przejazd kolejowy w Falenicy – Młoda – Derkaczy – Bysławska – FALENICA (powrót: Bysławska – Patriotów (zach.) 

N22: DW. CENTRALNY – … – Patriotów (zach.) – przejazd kolejowy w Miedzeszynie – Patriotów (wsch.) – Walcownicza – … – ALEKSANDRÓW.

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy

Południowa Obwodnica Warszawy ciągnie się od Węzła Puławska przez nowy most przez Wisłę do Węzła Lubelska i liczy 18,5 km. Wartość inwestycji to ponad 4,1 mld zł, z czego wartość prac to 2,7 mld zł, a sama wartość wykupu gruntów to 1,2 mld zł.

Budowa obwodnicy została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy ciągnie się od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa (bez węzła) i liczy 4,6 km długości, z czego połowa przypada na tunel pod Ursynowem. Jak w piątek przyznali przedstawiciele firmy Astaldi, która buduje ten fragment, zaawansowanie prac przekroczyło 80 proc.

Drugi odcinek to fragment od Węzła Przyczółkowa (z węzłem) do Węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem) i ma 6,5 km długości, z czego sam most przez Wisłę ma 1,5 km. Tutaj prace wykonuje turecka firma Gulermak.

Za budowę trzeciego odcinka, od Węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do Węzła Lubelska (bez węzła) odpowiada Warbud. Ten fragment trasy ma 7,5 km.

Zgodnie z pierwotnym harmonogramem POW miała zostać oddana do użytku w sierpniu 2020 roku. Nie udało się na żadnym z trzech fragmentów. Dyrektor GDDKiA Tomasz Żuchowski zapowiedział wtedy, że od Węzła Lubelska do Węzła Przyczółkowa przez most na Wiśle kierowcy pojadą do końca tego roku. Natomiast tunel pod Ursynowem ma zostać ukończony do połowy 2021 roku.

Autor:dg

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl