Wagony dla II linii metra jednak od Siemensa

Warszawa

| Dziennik, gazeta.plWagon Inspiro

Nowe wagony metra jednak od Siemensa. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest konsorcjum Skody i Wagonmaszu. Decyzja jest ostateczna. Pierwsze pociagi Inspiro pojawią się w Warszawie na początku 2013 roku.

Czesko-rosyjskie konsorcjum odwołało się wyników przetargu pod koniec października Przedstawiciele spółki uznali wtedy, że nie mieli pełnego wglądu w treść oferty złożonej przez Siemensa. Klauzulą tajności opatrzone były m.in. informacje dotyczące mocy silnika, który miałby być instalowany w wagonach tego producenta. W ocenie KIO, informacja taka nie powinna być zastrzeżona jako tajemnica przedsiębiorstwa.

W połowie listopada KIO uznała odwołania i nakazała spółce Metro Warszawskie ponowną ocenę ofert złożonych w przetargu. 6 grudnia ponownie wybrano Siemensa.

Wyprodukują w Polsce

Wygraną Siemens zawdzięcza nie tylko niższej cenie, lecz także większej energooszczędności i bardziej ekologicznej konstrukcji.

Siemens chce pociągi dla Warszawy produkować w Nowym Sączu, wspólnie z Newagiem.

6 kilometrów, 7 stacji

Pierwsze wagony mają dotrzeć do Warszawy pod koniec 2012 roku. Centralny odcinek II linii metra ma mieć długość 6,1 km i 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Budowa zaczęła się pod koniec lata. Potrwa do 2013 roku.

35 sześciowagonowych pociągów ma kosztować 1 miliard 69 milionów złotych.

bf/roody