Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

W Warszawie Uber na razie w "trybie testowym". "Polska jest dla nas strategicznym rynkiem"

Warszawa

materiały prasoweNowy sposób na przejazdy dotarł do Warszawy

Przepisy nie nadążają za postępem technologicznym, ale dostępna w Warszawie usługa uberPOP jest całkowicie zgodna z prawem - ocenia Swathy Prithivi, odpowiedzialna za rozwój firmy Uber w Polsce. - Odnieśliśmy sukces na całym świecie, ponieważ oferujemy wyjątkową usługę, a także dajemy kierowcom i pasażerom wybór nowego, dodatkowego środka transportu - tłumaczy. Zaznacza, że w stolicy aplikacja działa na razie w "trybie testowym". Możliwe jest uruchomienie jej także w "kilku innych dużych miastach" w Polsce.

Firma Uber, oferująca aplikację umożliwiającą wspólne przejazdy, dotarła właśnie do Polski. Działa już w 44 krajach na całym świecie. Jej wejście do Londynu, Rzymu czy Paryża było związane z protestami. Warszawscy taksówkarze, którzy boją się utraty klientów, też nie wykluczają manifestacji. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

Zapytaliśmy firmę o działanie aplikacji, rekrutację kierowców, bezpieczeństwo pasażerów i reakcje taksówkarzy. Odpowiedzi udzieliła Swathy Prithivi, odpowiedzialna za rozwój działalności firmy Uber w Polsce.

Tvnwarszawa.pl: Kiedy możemy się spodziewać pierwszych samochodów współpracujących z firmą na stołecznych ulicach? Czy są to prywatne samochody?

Swathy Prithivi, Uber: We wtorek rozpoczęliśmy działalność w trybie testowym. W tym okresie przejściowym dostępność kierowców współpracujących z Uber będzie ograniczona. Mocno pracujemy nad tym, żeby było dostępnych więcej samochodów, zawsze i wszędzie tam, gdzie pojawia się zapotrzebowanie ze strony pasażerów.

Kierowcą współpracującym z Uber może zostać każdy właściciel samochodu, niekoniecznie prowadzący działalność gospodarczą.

Ile jest tych samochodów?

Jesteśmy firmą będącą własnością prywatnych właścicieli. W związku z tym nie ujawniamy danych liczbowych związanych z kulisami naszej działalności. Nasz cel to oferować najbardziej niezawodny środek transportu w Warszawie i każdego dnia będziemy ciężko pracować, aby upewnić się, że pasażerowie będą mieli do dyspozycji samochód w każdym momencie i w każdym miejscu w mieście.

Jak wyglądało poszukiwanie pracowników? Co było wymagane? Gdzie pojawiły się informacje o pracy?

Budowę struktur firmy w Warszawie zaczynamy od podstaw i nadal szukamy kandydatów na stanowiska dyrektora generalnego i community managera. Szukamy ludzi znających stolicę "od podszewki" oraz z pasją i szalonymi pomysłami na to, jak pomóc warszawiakom szukać lepszych sposobów na przemieszczanie się po mieście. Więcej informacji na temat ofert pracy można znaleźć na naszej stronie.

Kto może zostać kierowcą? Jak wygląda ich weryfikacja? Czy są jakiekolwiek testy, czy wystarczy prawo jazdy kat. B? Czy jego posiadanie jest sprawdzane?

UberPOP to innowacyjna platforma społecznościowa, która daje nowe możliwości w zakresie przemieszczania się na terenie miasta zarówno kierowcom, jak i osobom, które korzystają z przejazdów. Dlatego zapraszamy każdego właściciela samochodu w Warszawie, by stał się kierowcą uberPOP. Zanim jakikolwiek kierowca dostanie możliwość skorzystania z platformy Uber, przechodzi przez rygorystyczny i szczegółowy proces weryfikacji, obejmujący m.in. zaświadczenie o niekaralności, historię wykroczeń drogowych, sprawdzenie stanu samochodu oraz indywidualną rozmowę. Dzięki temu pasażer może mieć pewność, że podróż przebiegnie w bezpieczny sposób. Aby to zapewnić, zanim wsiądziemy do samochodu, w aplikacji pojawi się zdjęcie kierowcy, jego (lub jej) imię i nazwisko, a także typ i numer rejestracyjny samochodu. Co więcej, na koniec jazdy dostaniemy na maila podsumowanie swojej podróży, w tym dokładny przebieg trasy, rejestrowany przez GPS. Aby jeszcze bardziej podwyższyć poziom bezpieczeństwa, każdy kierowca, każdy samochód i każda podróż są w pełni ubezpieczone.

Czy to, że kierowca nie będzie znał topografii Warszawy, nie jest dla Państwa problemem?

Niedawno wprowadziliśmy funkcje, które zapewnią bezproblemowe korzystanie z usług naszej firmy w trybie bezprzewodowym. Pasażer wprowadza do aplikacji docelowy adres, dzięki czemu kierowca od razu dostaje precyzyjne wskazówki dotyczące dojazdu. Nie musi więc tracić czasu na wpisywanie współrzędnych w GPS ani na szukanie mapy w innej aplikacji.

Jak ustalana jest cena za przejazd? Czy nie dojdzie do oszustwa i nadużycia?

Cena za przejazd składa się z trzech elementów: stawki podstawowej, stawki za odległość i stawki za czas podróży. Cena końcowa jest ustalana jeszcze zanim pasażer zamówi samochód przez aplikację. Dzięki temu nie ma żadnych niespodzianek pod koniec podróży, a ceny są całkowicie przejrzyste. Dodatkowo na koniec podróży kierowca i pasażer od razu otrzymują maila z podsumowaniem podróży, w tym również z mapką przedstawiającą dokładną przejechaną trasę.

O Uber czytaj też na tvn24bis.pl.

Jaka jest cena za przejazd? Jak jest liczona?

Opłata za usługę uberPOP w Warszawie jest obliczana na podstawie czasu i odległości według następujących cen: 1,40 zł za kilometr; 0,25 zł za minutę; stawka podstawowa "za trzaśnięcie drzwiami" - 5 zł.

Co sądzicie Państwo o komentarzach, że w Polsce taka usługa jest nielegalna, nie jest zgodna z polskim prawem?

Po pierwsze, chcę zdecydowanie pokreślić, że dostępna w Warszawie usługa uberPOP jest całkowicie zgodna z prawem. To bardzo ważne, ponieważ w tej kwestii pojawia się wiele nieporozumień. Jeśli chodzi o zgodność z prawem, tak naprawdę jest to kwestia postępu technologicznego i tego, czy przepisy na nim nadążają. Wiele regulacji powstało w czasach, gdy telefony komórkowe były rozmiarów cegły, nie było smartfonów, a pojęcie "aplikacja mobilna" nie istniało. Jesteśmy gotowi, żeby z zaangażowaniem prowadzić dialog z regulatorami i urzędami, aby upewnić się, że konsumenci mają dostęp do rozwiązań, które zapewniają im wybór pomiędzy różnymi rodzajami transportu. Ważne, żeby rozumieć, jaki jest cel przepisów prawa transportowego: zapewnić jakość usługi oraz bezpieczeństwo pasażera i innych uczestników ruchu. Są to wartości koncentrujące się na dobru klienta, które w pełni popieramy.

Czy nie boicie się Państwo wywołania protestów taksówkarzy, którzy walczą z przewozem osób i już raz pokazali, że stać ich na wiele? Nie obawiacie się, że protesty będą znowu skuteczne?

Wierzymy, że mieszkańcy Warszawy zasługują na inteligentne rozwiązania ery smartfonów. UberPOP, nasza aplikacja ridesharingowa, daje warszawiakom niedrogi, łatwy i elastyczny środek transportu oraz możliwość wyboru nowego sposobu poruszania się po mieście w łatwy i bezpieczny sposób. Jest to platforma społecznościowa, która udostępnia w mieście sposób transportu przyszłości. Warto zauważyć, że celem wprowadzania przepisów jest zapewnienie bezpieczeństwa i jakości usług, co w pełni popieramy.

Uber wspiera postęp i jesteśmy z tego dumni! Wierzymy, że dawanie konsumentom wyboru, innowacyjna technologia i koncepcja gospodarki współdzielenia poprawiają jakość życia ludzi w mieście. Te wartości przyświecają naszej platformie.

Będziemy wspierać naszych kierowców na wypadek pojawienia się jakichkolwiek problemów. Uber jako platforma może odnieść sukces tylko wtedy, kiedy kierowcy i pasażerowie będą popierać tę usługę. Odnieśliśmy sukces na całym świecie (w 176 miastach, w 44 krajach), ponieważ oferujemy wyjątkową usługę, a także dajemy kierowcom i pasażerom wybór nowego, dodatkowego środka transportu.

Jak wygląda instalacja aplikacji uberPOP?

Każdy może ściągnąć aplikację, która jest dostępna w App Store dla iOS oraz Google Play dla Androida, a także na Blackberry i Windows Phone. Po zainstalowaniu aplikacji na smartfonie należy się zarejestrować, podając adres mailowy, numer telefonu i karty kredytowej.

Zaznacz na mapie miejsce, z którego chcesz ruszyć, naciśnij guzik i możesz ruszać w podróż!

Czy myślicie o jej wprowadzeniu w innych miastach Polski? Jeśli tak, to których i kiedy?

Jak wiadomo, dopiero rozpoczęliśmy działalność w Warszawie. Polska jest dla nas strategicznym rynkiem i nasze ambicje na pewno obejmują również kilka innych dużych miastach w Polsce. Jest jednak zbyt wcześnie, by mówić o konkretnych planach rozwoju działalności. W tej chwili jesteśmy całkowicie skoncentrowani na Warszawie. Mogę jednak potwierdzić, że nasza obecność w Polsce to dla nas duże wydarzenie i w przyszłości na pewno nie będziemy ograniczać dostępności swoich usług wyłącznie do mieszkańców Warszawy.

W środę rano taksówkarze spotkali się na naradzie, na której mieli zdecydować o ewentualnym proteście i jego formie:

Mówi Wojciech Głażewski, taksówkarz, uczestnik spotkania
TVN 24

su