W lipcu drugi etap przetargu na POW

Warszawa

tvnwarszawa.plFragment istniejącego odcinka POW

Jeszcze w lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce ogłosić drugi etap przetargu na budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy - od Puławskiej do Lubelskiej. W tym roku ma zostać podpisana umowa na jego realizację. Inwestycja rozpocząć się ma w 2016 roku.

Przypomnijmy: przetarg na dokończenie tej ważnej inwestycji w Warszawie został ogłoszony w grudniu 2013 roku. Wtedy też drogowcy informowali, że podzielony został na dwa etapy.

Do pierwszego etapu przetargu zgłosiły się 23 firmy.

- Jesteśmy już po ocenie formalnej złożonych ofert - mówi Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak już pisaliśmy, budowa została podzielona na trzy mniejsze części.

- Do zadania A (węzeł Puławska - węzeł Przyczółkowa) złożono szesnaście wniosków do udziału w postępowaniu. Warunków formalnych nie spełniła firma Power Construction Corporation of China. Do zadania B (w. Przyczółkowa – most przez Wisłę – Wał Miedzeszyński) liczba złożonych wniosków wyniosła piętnaście z czego warunków formalnych nie spełniła firma Power Construction Corporation of China. Do zadania C (Wał Miedzeszyński – w. Lubelska) liczba złożonych wniosków do udziału w postępowaniu wyniosła szesnaście. Warunków formalnych nie spełniło konsorcjum firm OHL SA (Hiszpania) i OHL ZS (Czechy) oraz Power Construction Corporation of China - informuje Stefańska.

Jak dodaje, wykonawcy mieli czas do 12 lipca, żeby złożyć odwołanie. Żaden z z nich tego nie zrobił.

Niespełnione warunki formalne to między innymi nie przedstawienie wszystkich niezbędnych dokumentów oraz brak wykwalifikowanej kadry.

W lipcu drugi etap

W związku z tym, jeszcze w lipcu GDDKiA chce ogłosić kolejny etap przetargu, w którym wykonawcy przedstawią tym razem oferty cenowe. - Przetarg chcemy rozstrzygnąć do końca 2014 roku, a umowę podpisać na początku roku 2015 - mówi Stefańska.

Jak zakładają drogowcy, budowa obwodnicy rozpocznie się w 2016 i potrwa do 2019. - Okres od podpisania umowy do rozpoczęcia prac budowlanych będzie okresem przeznaczonym na prace projektowe i uzyskiwanie niezbędnych decyzji administracyjnych- tłumaczy Stefańska.

Tunel pod metrem

Budowa tego brakującego ponad 18-kilometrowego odcinka ma pochłonąć prawie 7 miliardów złotych.

W ramach prac wybudowany zostanie między innymi most nad Wisłą, gigantyczna estakada nad parkiem krajobrazowym i kilka węzłów komunikacyjnych oraz tunel pod Ursynowem.

- Tunel powstanie metodą odkrywkową. Zgodnie z Koncepcją Programową na odcinku 2,3 km tunel będzie zadaszony. Będzie dwunawowy, co oznacza, że każda z dwóch jezdni będzie przebiegać w osobnym tunelu. Szerokość obu jezdni wyniesie po 14,5 metra. Do dyspozycji kierowców będą po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 3,75 metra w każdym kierunku- wymienia rzeczniczka.

Jak dodaje, po obu stronach jezdni zlokalizowane zostaną drogi ewakuacyjne o szerokości jednego metra od krawędzi jezdni.

Kierowcy wjadą w niego pomiędzy ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, a wyjadą na skarpie, za ul. Nowoursynowską. Przechodzić będzie między innymi pod ulicami Pileckiego, Stryjeńskich, Braci Wagów, al. KEN, Lanciego i Rosoła. Wybudowany zostanie także pod pierwszą linią metra na głębokości ok. 26 metrów.

Jesienią oddali 20 kilometrów POW

Jesienią 2013 roku do ruchu oddane zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała ok. 4 mld zł.

We wrześniu 2013 premier Donald Tusk ogłosił, że budowa obwodnicy Warszawy zostanie zakończona najdalej do 2019 r. Południowa drogi powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7.

We wrześniu 2013 roku drogowcy otworzyli odcinek POW od węzła Lotnisko do węzła Puławska.

Przejazd nowym odcinkiem POW
Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl

su/r