W hali ogromnej jak lotnisko testują pociągi dla metra

Warszawa

Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens
Testy Inspiro | Maciej Tomaszewski/ Siemens

W hali o powierzchni lotniska odbywają się testy pociągów Inspiro, które będą wozić pasażerów warszawskiego metra. Testy w Niemczech są jednym z etapów uzyskania homologacji, która dopuści do ruchu pasażerskiego nowe składy.

Dla części prób we wnętrzu składu, na całej jego długości, ustawiono stalowe odważniki, symulujące obciążenie pasażerami. Cały pociąg opleciony jest czujnikami pomiarowymi, które przekazują informacje do zainstalowanych w jego wnętrzu komputerów diagnostycznych. One sprawdzają poprawność danych i porównują założone wcześniej parametry projektowe z danymi rzeczywistymi.

Badane są między innymi zachowania składu podczas normalnej jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h, podczas hamowania, a także zachowanie się pojazdu przy dojazdach do peronów. Eksperci badają pojazd także podczas przyspieszania.

Sprawdzany jest również system informacji pasażerskiej oraz szereg innych elementów związanych z komfortem pasażerów i maszynistów, odpornością na zakłócenia czy kontrolą sterowania drzwiami.

Hala o powierzchni lotniska

Testy w Centrum Badań i Certyfikacji Kolejnictwa Siemensa w Wildenrath-Wegberg pod Duesseldorfem. Na powierzchni 35 ha, porównywalnej z powierzchnią dużego lotniska, znajduje się między innymi ponad 28 km linii oraz tory do testów tramwajów.

Poza testami Inspiro dla Warszawy na torach ośrodka badane są najnowocześniejsze konstrukcje pojazdów szynowych z całego świata. Właśnie tu testowane są m.in. składy metra dla Sydney, szybkie pociągi ICx dla Deutsche Bahn, pociągi brytyjskich operatorów podmiejskich oraz składy dużych prędkości Velaro jeżdżące w Eurotunelu.

Niektóre z Inspiro testy odbywają w Polsce na stacji postojowo-technicznej metra. Przejeżdżają również po tunelu, w czasie nocnej przerwy w kursowaniu I linii metra.

Jazdy próbne Inspiro są jednym z etapów procesu uzyskania homologacji pociągu w Polsce. Jest ona niezbędna, aby składy zostały dopuszczone do ruchu pasażerskiego. - Szacujemy, że pociągi pierwszych pasażerów będą wozić na przełomie września i października - zapowiada Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy ratusza.

Tak składają Inspiro:

Rozmowa z przedstawicielem firmy Newag
TVN24

bf//ec