Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Uliczny spór o tramwaj na Gocław

Warszawa

Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.plSpór o budowę torowiska

Z jednej strony "Zgrzyty tramwajowe dla ludzi niezdrowe", z drugiej "Tramwaj musi pojechać". Na rogu al. Waszyngtona i ul. Międzynarodowej spotkali się przeciwnicy i przeciwnicy budowy linii na Gocław. Na miejscu jest też policja.

Manifestacje rozpoczęły się około południa. – Przebiegają spokojnie. Nie ma utarczek słownych i przepychanek. Kilku policjantów obserwuje sytuację – relacjonował po godz. 12 Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.

Więcej przeciwników

Przeważają przeciwnicy inwestycji. – Jest ich ok. 150-200. Są osoby starsze i dzieci, mają transparenty. Na jednym z nich można przeczytać: "zgrzyty tramwajowe dla ludzi niezdrowe", na kolejnym "3 minuty za 300 milionów" – mówi Węgrzynowicz. (Ten drugi transparent to nawiązanie do skrócenia czas podróży z Gocławia, które w symulacjach ratusza ma tyle wynosić). 50 metrów dalej zebrali się zwolennicy linii budowy torowiska - tutaj również nie brakuje osób w różnym wieku. – Jest ich zdecydowanie mniej – ok. 20. Skandują: tramwaj na Gocław, tramwaj musi dojechać – podawał reporter tvnwarszawa.pl. Osią sporu jest budowa linii tramwajowej, która ma dotrzeć do pętli Gocław. Gocławianie chcą tej linii. Mieszkańcy Saskiej Kępy mają obawy związane z hałasem, wycinką zieleni przy Kanale Wystawowym, a co za tym idzie spadkiem cen mieszkań.

Protest przeciwko budowie linii tramwajowej | Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Zwolennicy budowy linii tramwajowej | Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Protest przeciwko budowie linii tramwajowej | Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Zwolennicy budowy linii tramwajowej | Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Przeciwnicy budowy linii tramwajowej | Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Zwolennicy budowy linii tramwajowej | Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl

Łazienkowska do wanny

Niedawno odbyły się konsultacje społeczne w sprawie inwestycji. Mieszkańcy wypowiadali się na temat wariantów przebiegów trasy (teoretycznie było ich pięć, w praktyce dwa) i dzielili swoimi obawami.

Największe wątpliwości dotyczyły poprowadzenia trasy wzdłuż Kanału Wystawowego przez teren ogródków działkowych. Tramwaje Warszawskie rekomendowały do budowy wariant z przebiegiem od pętli na Gocławiu ul. gen. Bora-Komorowskiego równolegle po stronie wschodniej kanału do al. Waszyngtona.

Trasa Łazienkowska ma zostać schowana w tzw. wannie. Według inwestora, koszt budowy wyniósłby wówczas niespełna 199 mln złotych. 

Wyliczono, że przejazd z pętli Gocław do przystanku metro Centrum trwałby 17 i pół minuty.

Nowa linia ma powstać do 2020 roku.

Wizualizacja trasy
TW

ran/b