Uchybienia w przetargu na rozbudowę metra. Co z terminem?

Warszawa

Planowana stacja Moczydło | Urząd Miasta
Planowana stacja Wolska | Urząd Miasta
Planowana stacja Księcia Janusza | Urząd Miasta
Planowana stacja Moczydło | Urząd Miasta
Planowana stacja Wolska | Urząd Miasta
Planowana stacja Księcia Janusza | Urząd Miasta
Planowana stacja Moczydło | Urząd Miasta
Planowana stacja Wolska | Urząd Miasta
Planowana stacja Księcia Janusza | Urząd Miasta

Urząd Zamówień Publicznych skontrolował przetarg na rozbudowę II linii metra. Stwierdzono drobne uchybienia. Jak przekonuje Metro Warszawskie, termin zakończenia inwestycji w 2019 roku jest nadal aktualny.

Chodzi o przetarg na budowę trzech kolejnych stacji na Woli i trzech w stronę Targówka. Zgodnie z przepisami Urząd musiał go sprawdzić.

"Bardzo drobne uchybienia"

- Podczas kontroli przetargu stwierdzono bardzo drobne uchybienia. Teraz Metro Warszawskie ma czas, żeby zapoznać się z wynikami kontroli – mówi Anna Wichniak-Olczak z Urzędu Zamówień Publicznych.

Nie chciała jednak mówić o szczegółach postępowania. A Metro Warszawskie przyznaje, że dostało od UZP pismo, w którym wyszczególniono dwie uwagi.

– Nie dotyczyły ofert przez nas wybranych. Są to drobne uwagi, które nie wpływają na całe postępowanie. W ciągu siedmiu dni odniesiemy się do tego pisma, ale traktujemy je bardziej jako zwrócenie uwagi – zaznacza Paweł Siedlecki, rzecznik Metra Warszawskiego.

Rzecznik zapewnia, że umowa z wybranymi firmami zostanie podpisana w najbliższym czasie. – Nie przewidujemy opóźnień w podpisaniu umowy. Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę kolejnych stacji II linii metra - podkreśla Siedlecki.

Prace mają zakończyć się w 2019 roku.

Pod koniec listopada Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania firm, które oprotestowały przetarg. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

Sprawdzeni w boju?

Metro pod koniec października wybrało wykonawców rozbudowy drugiej linii metra. Zadanie podzielone na dwa odcinki, tzw. 3+3. Pierwszy z nich dotyczy budowy trzech stacji i tunelu na zachód, w głąb Woli. Tutaj wybrano ofertę tureckiego Gülermak. Odcinek wschodni, w stronę Targówka, ma budować włoskie Astaldi.

Obie firmy, jako konsorcjum, budowały centralny odcinek drugiej linii metra, który otworzono w marcu ubiegłego roku.

Dalsze plany rozbudowy drugiej linii metra
tvnwarszawa.pl

Zapytaliśmy warszawiaków na co wydać można zaoszczędzony przy budowie metra 1 mld złotych:

Sonda tvnwarszawa.pl
Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

ran/b