Tylko jedna firma chce budować metro na Bródno

Warszawa

Wizualizacja wejścia na stację C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Projekt zagospodarowania terenu wokół stacji C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Projekt zagospodarowania terenu wokół stacji C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta

Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na budowę kolejnych stacji na Targówku. Chętny był tylko jeden - konsorcjum, które budowało centralny odcinek II linii podziemnej kolejki.Obecnie trwa budowa metra na Pradze Północ, ale w planach są kolejne stacje: C19 Zacisze (przy skrzyżowaniu Figara i Rolanda), C20 Kondratowicza (Kondratowicza przy Urzędzie Dzielnicy Targówek), C21 Bródno (Kondratowicza przy Rembielińskiej), a także tory odstawcze i oczywiście łączące je tunele.Metro Warszawskie poinformowało właśnie, że chętny jest tylko jeden. To konsorcjum Gülermak z Astaldi (odpowiadało za centralny odcinek II linii metra, a obecnie firmy - osobno - przedłużają ją po obu stronach Wisły).Konsorcjum zaproponowało, że prace zrealizuje za 1 397 895 000 złotych. Ratusz planowął na na ten cel 1 464 228 900 zł brutto. Teraz komisja przetargowa sprawdzi, czy oferta spełnia wymogi formalne."Rozbudowa o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie. Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska, która zaprojektowała między innymi rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje – przypomina Anna Bartoń, rzecznik MW.Zmiany w projekcieW trakcie przygotowywania dokumentacji przetargowej Metro Warszawskie wprowadziło do projektu, by ułatwić pasażerom korzystanie z metra i innych środków komunikacji publicznej.Jak czytamy w komunikacie, stacja przy Rembielińskiej została przesunięta około 30 metrów na zachód, a wyjścia z niej będą prowadziły na przystanki tramwajowe. Z kolei stacja "Kondratowicza" została przesunięta na wschód o około 60 metrów. Ma to pozwolić na stworzenie jednego z wyjść prowadzącego na narożnik ulic Kondratowicza i św. Wincentego.Ratusz zapowiada też, że Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy, tak aby można było wyjść z metra na przystanki tramwajowe planowanej linii na Zieloną Białołękę.Zobacz jak wyglądają stacje, perony i tunele na budowie II linii metra na Pradze Północ i Targówku:

Budują torowisko w tunelu metra na TargówekBudowa II linii metra
wideo 2/4

ran/r