Tylko 3 procent wierzy, że Euro 2012 się uda

Warszawa

| Polska Agencja PrasowaKibice boją się o Euro / fot. NCS

Kibice piłki nożnej boją się o Mistrzostwa Europy. - Problemy z transportem, słaba kadra narodowa i zamieszki kibiców - to spędza nam sen z powiek, wynika z badania firmy ARC Rynek i Opinia.

- Jedynie 3 proc. osób deklaruje, że nie lęka się o stan przygotowań i przebieg mistrzostw - wynika z badania przeprowadzonego na początku kwietnia za pomocą internetowej ankiety na próbie 507 kibiców piłki nożnej.

Najwięcej obaw budzi stan infrastruktury transportowej. Tego, że okaże się niewystarczająca, obawia się aż 67 procent ankietowanych. Tyle samo boi się, że imprezę popsują polscy piłkarze, którzy nie będą w stanie konkurować z innymi reprezentacjami.

Boją się chuliganów

- Często wskazywaną obawą jest również kwestia potencjalnych zamieszek wywołanych przez polskich kibiców - czytamy w raporcie z badania. - Zapewne jest to wynik niepokojących wydarzeń, jakie ostatnio miały miejsce na boiskach polskiej Ekstraklasy - ocenia Andrzej Gołoś, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.

W badaniu pytano też o to, jak rozwiązać problem chuligaństwa. Większość ankietowanych uważa, że przyczyną problemów są zbyt łagodne kary. - Co ciekawe, młodsi respondenci przyczyn tego stanu rzeczy częściej upatrują w niedostatecznej restrykcyjności polskiego prawa. Natomiast ci starsi częściej sądzą, że problemem jest brak skutecznej egzekucji istniejących przepisów przez polskie sądy - zwracają uwagę autorzy raportu.

Stadion sponsorowany

Kibiców spytano też o to, czy Stadion Narodowy w Warszawie powinien mieć sponsora, z prawem do umieszczenia marki w nazwie obiektu. Ponad połowa kibiców uważa, że powinna to być polska firma lub instytucja, ale jednocześnie wśród wymienianych marek znalazły się takie, jak Adidas, Coca-Cola czy Heineken. Z polskich firm lub instytucji, najczęściej wskazywano Miasto Stołeczne Warszawa, PKN Orlen oraz PKO BP.

roody/ec