Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Tunel w Międzylesiu otworzą wieczorem. My już nim jechaliśmy

Warszawa

Lech Marcinczak/ tvnwarszawa.plTunel w Międzylesiu

Dwa pasy w każdym kierunku pozwalające błyskawicznie, bez oczekiwania na podniesienie kolejowych rogatek, przejechać z jednej części dzielnicy na drugą. Nowy tunel w Międzylesiu jest wreszcie gotowy. Nam udało się nim przejechać jeszcze przed otwarciem.

Dobiegła końca długo oczekiwana inwestycja. Mieszkańcy od lat dopominali się o tunel pod torami kolejowymi, które przecinają dzielnicę i skutecznie utrudniały komunikację między jej wschodnią a zachodnią częścią. Na razie tunelem pojadą tylko samochody. Piesi jeszcze muszą zaczekać. "Prace przy przebudowie ul. Żegańskiej i Zwoleńskiej oraz budowie tunelu i przejść podziemnych rozpoczęły się półtora roku temu. Wszystko będzie gotowe w listopadzie – wtedy też otwarte zostaną nowe przejścia podziemne pod jezdniami ul. Patriotów i pod ul. Żegańską" – podaje stołeczny ratusz.Przebudowane zostały także okoliczne ulice. Żegańska ma teraz dwie jezdnie. Na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej powstały dwa nowe ronda, a to przy ul. Pożaryskiego zostało przebudowane.

Nowe ronda

Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej są na północ od miejsca, gdzie kiedyś był przejazd przez tory kolejowe, natomiast istniejące (i wyremontowane) fragmenty ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego to teraz drogi lokalne."Przebudowane zostały także kilkusetmetrowe odcinki ul. Patriotów. Przed budową nie było tu wiele zieleni, teraz posadzono ponad 120 drzew (klonów, lip, świerków) i prawie 15 tys. krzewów (takich jak berberys, dereń, irga, forsycja, tawuła, bez, jałowiec, róże)" – informuje ratusz.I przypomina, że przewidywany, całkowity koszt inwestycji wraz z odszkodowaniami za grunty to 148 mln zł.

Wycięte drzewa, rozebrane budynki

Inwestycja niosła za sobą kontrowersje. Z powodu budowy tunelu i podziemnych przejść trzeba było wyciąć znajdujące się tam drzewa i rozebrać budynki. O rozbiórce jednego z domów pisaliśmy w styczniu. Budowa tunelu pod torami w Międzylesiu ma ułatwić życie mieszkańców Wawra, a przede wszystkim kierowcom, którzy na skrzyżowaniu ul. Zwoleńskiej, Żegańskiej i Patriotów utykali w korkach.

skw/mś