Trasę tramwajową włożą do tunelu? Ruszają konsultacje

Warszawa

Wizualizacja zespołu przystankowego PKP Kasprzaka położonego w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema - warianty W1, W2 i W3. | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W1 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka - widok w kierunku ul. Redutowej | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W2 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka - widok w kierunku ul. Redutowej | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego PKP Kasprzaka położonego w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema - warianty W1, W2 i W3. | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W1 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka - widok w kierunku ul. Redutowej | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W2 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka - widok w kierunku ul. Redutowej | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego PKP Kasprzaka położonego w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema - warianty W1, W2 i W3. | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W1 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka - widok w kierunku ul. Redutowej | Urząd Miasta
Wizualizacja zespołu przystankowego Reduta Wolska w wariancie W2 położonego w miejscu istniejącej jezdni północnej ul. Kasprzaka - widok w kierunku ul. Redutowej | Urząd Miasta

Ruszają konsultacje w sprawie budowy trasy tramwajowej na ulicy Kasprzaka. Tramwaje Warszawskie przedstawiły trzy warianty inwestycji, a także wizualizacje. Teraz podczas spotkań i spacerów o propozycjach będą mogli wypowiedzieć się mieszkańcy.

Jak już pisaliśmy, tramwaje na ulicę Kasprzaka mają wrócić w 2018 roku. Trwa projektowanie trasy.

Dziś tramwaje jeżdżą tylko krótkim odcinkiem - od Prostej do Skierniewickiej. Ćwierć wieku temu dojeżdżały do dzisiejszej alei Prymasa Tysiąclecia, skręcały w prawo i docierały do Wolskiej. Odtworzenie takiego przebiegu to jeden z branych pod uwagę wariantów.

Innym - preferowanym przez Tramwaje Warszawskie - są tory idące prosto. Na wysokości ulicy Ordona schodziłyby do tunelu, którym dziś jeżdżą samochody. Z linią wzdłuż Wolskiej zbiegałyby się za Redutową.

Ostatni wariant zakłada, że dołem poprowadzono by zarówno tory, jak i jezdnię. To jednak wymagałoby przebudowy całego skrzyżowania z Redutową, wraz z wiaduktami i znacząco zwiększałoby koszty inwestycji.

Spotkania

O tych propozycjach mieszkańcy mogą się wypowiadać do 7 czerwca. Odbędą się między innymi dwa spotkania, podczas których zostaną zaprezentowane warianty:- 21 maja 2015 r. (czwartek), godz. 18:00, XXXIII LO im. M. Kopernika, ul. gen. J. Bema 76, - 27 maja 2015 r. (środa), godz. 18:00, Zespół Szkół nr 65, ul. Elekcyjna 21/23, (wejście od ul. Pustola).

Spacer

Urzędnicy zaplanowali również spacer. Wówczas mieszkańcy będą mogli w terenie zapoznać się z wariantami, lokalizacją przystanków czy przejść dla pieszych. Będzie można również się dowiedzieć o historii tej okolicy.

Spacer odbędzie się 30 maja 2015 r. (sobota) przy Teatrze na Woli im. T. Łomnickiego, ul. M. Kasprzaka 22, o godz. 10:30.

Punkty konsultacyjne

Powstaną również punkty konsultacyjne, gdzie będzie można porozmawiać z pracownikami Tramwajów Warszawskich:

- 23 maja 2015 r. (sobota), godz. 9:00–17:00, Centrum Handlowe Fort Wola (I piętro galerii handlowej), ul. Połczyńska 4.- 2 czerwca 2015 r. (wtorek), godz. 16:00–21:00, Urząd Dzielnicy Wola, al. Solidarności 90.

Uwagi można wysyłać również na adres: Kasprzaka@tw.waw.pl lub Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., Dział DIS, ul. Siedmiogrodzka 20, 01-232 Warszawa, z dopiskiem "Tramwaj na Kasprzaka".

Kto ostatecznie zdecyduje o wyborze wariantu?

- Decyzję wyda Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w oparciu m.in. o konsultacje społeczne, a także dokumenty i analizy przygotowane przez nas - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

ZOBACZ WSZYSTKIE WARIANTY:

Zgodnie z wariantem 1 na wysokości ulicy Ordona schodziłyby do tunelu, którym dziś jeżdżą samochody
TW
Według wariantu nr 2 dołem poprowadzono by zarówno tory, jak i jezdnię
TW
Wariant 3 zakłada odtworzenie trasy srzed 25 lat
TW
Tramwaj na Kasprzaka w 2020 roku?
Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

ran/lulu